رئیس کمیسیون آموزش مجلس ایران: تکلیف کنکور ۹۹ مشخص شد

© AFP 2023 / Mona Hoobehfekrرئیس کمیسیون آموزش مجلس ایران: تکلیف کنکور ۹۹ مشخص شد
رئیس کمیسیون آموزش مجلس ایران: تکلیف کنکور ۹۹ مشخص شد
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسای کمیسیون آموزش و بهداشت مجلس با وزیر بهداشت و وزیر علوم نشست تخصصی بررسی چگونگی برگزاری کنکور را برگزار کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خانه ملت جلسه ای برای بررسی نحوه برگزاری کنکور سراسری با حضور وزاری بهداشت و علوم، روسای کمیسیون های بهداشت و آموزش مجلس و جمعی از نمایندگان مجلس در محل ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس بیان داشت: پس از مأموریتی که رئیس مجلس به کمیسیون آموزش محول کرد این کمیسیون جلسه فوق العاده ای را روز گذشته برگزار کرد که در این جلسه، نمایندگان راضی به برگزاری کنکور با شرایطی که کنکور دکتری برگزار شد، نبودند و بر همین مبنا امروز نشستی در وزارت بهداشت با حضور وزرای بهداشت و علوم، رؤسای کمیسیون های بهداشت و آموزش مجلس و جمعی از نمایندگان مجلس در وزارت بهداشت برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد علاوه بر عدم تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری، هر حوزه تنها ۲۰ درصد از ظرفیت پذیرای داوطلبین باشد.

رئیس کمیسیون آموزش توضیح داد:‌ در سه مرحله نقل و انتقال داوطلبان به داخل حوزه امتحانی، ورود و خروج با سختگیری انجام شود و پروتکل‌های سختگیرانه در این مبادی در نظر گرفته شود.

منادی سفیدان خاطر نشان کرد: همچنین قرار شد فاصله‌گذاری ۲ متری رعایت شود، ماسک برای داوطلبان تامین شود و تنها از ۲۰ درصد فضای مکان‌های برگزاری آزمون استفاده شود.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد ناظرینی از سازمان بسیج و سازمان‌های مردم نهاد بر برگزاری کنکور نظارت داشته باشند.

این مقام ایرانی گفت:  نهایتا تصمیم به برگزاری کنکور در تاریخ مقرر ۳۱ مرداد گرفته شد تا داوطلبان از اضطراب خارج شوند. نظارت‌های قوی بر اجرای پروتکل‌ها خواهیم داشت تا حتی یک نفر هم به کرونا مبتلا نشود.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس همچنین بیان داشت: کمیسیون آموزش برنامه‌های جدی برای حذف کنکور دارد که این برنامه‌ها را برای سال‌های آتی در چارچوبی منطقی دنبال خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала