آیا آمریکا از ناتو خارج خواهد شد؟

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر جان بولتون مشاور سابق رئیس جمهور آمریکا در امنیت ملی
جان بولتون مشاور سابق رئیس جمهور آمریکا در امنیت ملی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جان بولتون: مجلس نمایندگان و سنای آمریکا می توانند در مقابل رئیس جمهور بایستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه «هندلزبلات» آلمان، به عقیده جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا، در صورت انتخاب مجدد ترامپ، خروج آمریکا از ناتو امکان پذیر خواهد بود.

وی در ادامه گفت:«تنها تعداد معدودی از جمهوریخواهان برای خروج کشورشان از ائتلاف نظامی ناتو تمایل دارند، اما اگر ترامپ مجددا انتخاب شود این موانع برداشته می شود. چه کسی می داند که وی در یک دور دوم ریاست جمهوری چکار خواهد کرد؟

پایگاه ناتو در برابر حملات روسیه بی دفاع است - اسپوتنیک ایران
پایگاه ناتو در برابر حملات روسیه بی دفاع است

مجلس نمایندگان و سنای آمریکا می توانند در مقابل رئیس جمهور بایستند. در صورت تصمیم ترامپ برای خروج از ناتو و یا در طرح بازگرداندن بخشی از نیروهای آمریکایی از آلمان از طرف هم دموکرات ها و هم جمهوریخواهان کنگره مقاومت بالایی وجود خواهد داشت.از این رو به اروپا توصیه می کنم به سمت کنگره متمایل شود».

نظر سنجی ها در حال حاضر ترامپ را بسیار عقب تر از رقیب دموکرات خود جو بایدن نشان می دهند، اما این نظر سنجی ها حدود 100 روز مانده تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای بولتون مفهومی ندارد.

بولتون هشدار درباره پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته بود:« امسال برای اولین بار در زندگی‌ خود به نامزد حزبم در انتخابات ریاست جمهوری رأی نمی‌دهم».

بولتون از آوریل سال 2018 به مدت 17 ماه مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ بود و در سال 2019 از این سمت کناره گیری کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала