شدت بالای مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در 6 استان ایران

CC BY 4.0 / TASNIM NEWS AGENCY / M.Hasan Zarifmanesh / شدت بالای مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در 6 استان ایران
شدت بالای مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در 6 استان ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت بهداشت ایران، میزان به نسبت بالای ابتلا به کرونا ویروس و مرگ و میر ناشی از آن را مورد ارزیابی قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، کمیته اپیدمیولوژی بیماری کووید-19 ایران اعلام کرد که هرچند در هفته منتهی به 10 مردادماه موارد ابتلا و مرگ ناشی از ویروس کرونا به نسبت بالا بوده است، اما ثبات و سیر کاهشی در آن دیده می شود. این کمیته خاطرنشان کرد که شدت بالای ابتلا و مرگ در این دوره زمانی مربوط به شش استان زنجان، لرستان، اردبیل، فارس، تهران و آذربایجان شرقی بوده است.

آخرین وضعیت کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران
آخرین وضعیت کرونا در ایران

از سوی دیگر و بنابر اعلام وزارت بهداشت ایران تا ظهر روز 12 مرداد مجموع بیماران کووید-19 در کشور به 309 هزار و 437 نفر رسیده و همچنین 17 هزار و 190 نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند. خاطرنشان شده است که تاکنون 268 هزار و 102 نفر از بیماران، بهبود یافته اند.

همچنین کمیته اپیدمیولوژی بیماری کووید-19 وزارت بهداشت ایران، تحلیل استانی وضعیت این بیماری در هفته منتهی به 10 مرداد‌ ماه را منتشر کرد.

در این گزارش، روش محاسبه شاخص‌ها به اینصورت است که تعداد موارد جدید روزانه مبتلای بستری و سرپایی وارد آنالیز میشود. برای ارزیابی روند گسترش بیماری کووید 19 در استان های مختلف کشور از تحلیل روند تغییرات اتفاق افتاده برای موارد ابتلا و مرگ گزارش شده روزانه استفاده شد. برای محاسبه روند تغییرات ابتلا و مرگ در سه روز اخیر، ابتدا متوسط سه روزه تعداد گزارش ابتلا و مرگ هر روز با میانگین گرفتن از داده های همان روز، روز قبل و روز بعد محاسبه شد. سپس میزان افزایش هرروز نسبت به روز قبل محاسبه شد.

در نهایت، تغییر روند ابتلا و مرگ هفته آخر با میانگین گرفتن از اعداد به دست آمده برای چند روز آخر محاسبه شد.

تقسیم بندی استان ها از نظر میزان گزارش ثبت موارد کرونا و میزان مرگ و میر ناشی از آن:

کمیته اپیدمیولوژی وزارت بهداشت ایران، استان ها را بر اساس میزان بروز تجمعی موارد بیماری به سه دسته پر‌گزارش، با گزارش متوسط و با گزارش پایین تقسیم می‌کند و روند بیماری در آنها در جدول و نمودارهای مرتبط مورد بررسی قرار می‌دهد. در مورد استانهای با بروز کم، تغییرات کم در داده ها می تواند تغییرات سریع در شاخص ها ایجاد کند و از این رو تفسیر داده های این استانها سخت تر بوده و با عدم اطمینان بیشتری همراه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала