پرداختن به موضوعات نوار بهداشتی و باکرگی در نشریه ایرانی +عکس، ویدئو

© Sputnik / Aleksey Sverdlov /  مراجعه به بانک تصاویر زن شوروی
زن شوروی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریه «فروغ» در شماره چهاردهم خود با بهانه پرداختن به مسائل بهداشت زنان، به مسائلی همچون سقط جنین، قاعدگی، روسپی‌گری و غیره پرداخته بود که با حواشی ایجاد شده توقیف شد.

به گزارش اسپوتنیک، اخیرا مجله دانشجویی «فروغ» در شماره چهاردهم خود در طرح جلد با انتشار عکسی از یک کیسه پلاستیکی سیاه رنگ و تایپوگرافی "این یک نوار بهداشتی است" به موضوع بهداشت قاعدگی و تابوهای پیرامونش پرداخت و در مقاله‌ای با عنوان “باکرگی، ارزش یا باور درونی” از قوانین و عرف‌های اجتماعی ناظر بر ازدواج انتقاد کرد. این موضوع حواشی بسیاری در جامعه ایران و میان کاربران فضای مجازی ایجاد کرد و موجب شد معاونت فرهنگی دانشگاه صنعتی شریف این نشریه را به مدت ۹ ماه توقیف کند.

بسیاری از کاربران عنوان می‌کنند مطالب نشریه را مطالعه کرده‌اند و نه تنها تصویر یا مطلب خلاف عفت عمومی در نشریه وجود نداشت که به خاطر آن توقیف شود بلکه محتوای نشریه آموزشی بوده که لازم و ضروری است‌. این کاربران معتقدند در ایران آگاهی زنان از حق و حقوقشان خط قرمز است اما به جای توقیف نشریه بهتر است به مسائل مهمتری در رابطه با زنان توجه کرد.

View this post on Instagram

A post shared by خبرنامه دانشجویان ایران (@iusnews) on

جمعی از کاربران نیز با کنایه عنوان می‌کنند از این پس ‏کیسه مشکی هم به موارد خلاف عفت عمومی اضافه شد که ممکن است با دست گرفتن آن بی‌عفتی کرده باشیم.

View this post on Instagram

A post shared by انقلاب زنانه (@women.revolution) on

این کاربران همچنین عنوان می‌کنند حتی ممکن است به یک باره زن‌ خلاف عفت عمومی اعلام شود که مبادا لکه‌دار شود و این در حالیست که اختلالات جنسی امان جامعه را بریده و میانگین سن خودارضایی در جوانان به ۱۳ سال رسیده است. از طرفی ‌‎دقیقا مشکلات از این مسئله ناشی می‌شود که با وضعیت اقتصادی حاکم، بکارت مقدس در اسلام و قوانین ازدواج و سایر مسائل، یک جامعه را بیمار و جوانان را افسرده کرده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала