روسیه، اولین کشور جهان که آزمایشات بالینی واکسن کووید 19 را به پایان رساند

© Sputnik / Russian Defence Ministryاولین کشور جهان که آزمایشات بالینی واکسن کووید 19 را به پایان رساند
اولین کشور جهان که آزمایشات بالینی واکسن کووید 19 را به پایان رساند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه اعلام کرد آزمایشات بالینی واکسن نوع جدید ویروس کرونا (کووید 19) که در مرکز گامالیا در مسکو ساخته شده ، به پایان رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، موراشکو در پاسخ به سؤالی درباره زمان پایان رسمی آزمایشات بالینی واکسن کووید 19 گفت: " آزمایشات بالینی واکسن بیماری  ناشی از ویروس کرونا که توسط موسسه گامالیا ساخته شده، به پایان رسانده است."

وی خاطرنشان کرد: اکنون بسته اسناد برای ثبت این واکسن در حال تهیه است.

تا واکسن کرونا در تمام دنیا نباشد هیچ کجا امن نیست - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
تا واکسن کرونا در تمام دنیا نباشد هیچ کجا امن نیست

پیشتر معاون وزیر دفاع روسیه اعلام کرده بود  نخستین واکسن کووید با مشارکت متخصصان نظامی و دانشمندان مرکز تحقیقاتی «گامالیا» طراحی و آماده تولید شده است.

مرکز گامالیا آزمایشات بالینی واکسن را به طور مشترک با کارشناسان بیمارستان نظامی N.N.Burdenko انجام داد. در تاریخ 20 ژوئیه ، گروه دوم از 20 داوطلب از آنجا مرخص شدند. وزارت دفاع تأکید کرد که نتایج آزمایشات  به طور مشخص و واضح نشان می دهد که پاسخ ایمنی در همه داوطلبان وجود دارد ، عوارض جانبی ، مشکلات یا واکنش های نامطلوب وجود نداردو داووطلبات هیچ گونه شکایتی درمورد وضع سلامتی  خود نداشته اند.

کووید 19 سراسر جهان را فرا گرفته است. صبح روز اول اوت ، تعداد مبتلایان به نوع جدید ویروس كرونا (COVID-19) در جهان به 17 میلیون و758804 هزار نفر رسید اما 11 میلیون و 161 هزار و 520 نفر از آنها درمان شده و حالشان بهبود یافته است.

در کل دوره همه گیری بیماری کووید 19  ، 682 هزار و  999 نفر از مبتلایان جان باخته اند.

بیشترین تعداد مبتلایان در ایالات متحده (4،705،889) ، برزیل (2 میلیون و666هزار و 298نفر) ، هند (1میلیون و  697 هزار و 54 نفر)،  روسیه (839هزارو 981نفر) و آفریقای جنوبی (493 هزارو 183نفر) هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала