درخواست وزیر امور خارجه کانادا از ایران برای انتشارداده های جعبه سیاه

© Sputnik / Mazyar Asadiدرخواست وزیر امور خارجه کانادا از ایران برای انتشارداده های جعبه سیاه
درخواست وزیر امور خارجه کانادا از ایران برای انتشارداده های جعبه سیاه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه کانادا در پیامی توییتری بر لزوم انتشار تمام داده‌های جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی توسط ایران تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر امور خارجه کانادا در صفحه توییتر خود با اشاره به دیدار هیات ایرانی با طرفین ذینفع حادثه هواپیمای اوکراینی گفت که ایران باید عواقب حادثه رخ داده را قبول کرده و بار دیگر بر لزوم انتشار تمام داده‌های جعبه سیاه توسط ایران تاکید کرد.

موافقت ایران با اجرای همه تعهدات بین المللی هوانوردی در رابطه با سرنگونی هواپیمای اوکراینی  - اسپوتنیک ایران
موافقت ایران با اجرای همه تعهدات بین المللی هوانوردی در رابطه با سرنگونی هواپیمای اوکراینی

در بیانیه‌ای که پس از اولین دیدار هیات ایرانی با طرفین ذینفع منتشر شده است، بر پایبندی به تعهدشان نسبت به تداوم همکاری تاکید کرده‌ و از ایران خواسته‌اند تا غرامت کامل حادثه هواپیمای PS752 را پرداخت کند.

هیات ایرانی و طرفین ذینفع همچنین در خصوص تدارکات جلسات مذاکرات آتی به گفت‌وگو پرداخته‌اند. همچنین در این بیانیه از ایران خواسته شده تا مطابق با استانداردهای بین‌المللی تحقیقاتی کامل، بارز و مستقل انجام دهد.

عباس موسوی سخنگوی وزارت امورخارجه ایران اعلام نمود که تهران با پرداخت غرامت به خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی که ژانویه امسال نزدیک تهران سرنگون شد، موافقت کرده است.

مدتی قبل اعلام شد که هیئت نمایندگی اوکراین و ایران در کی‌یف در رابطه با پرداخت غرامت به خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی که نزدیک تهران سرنگون شد مذاکره کردند.

ایران آماده پرداخت غرامت به خانواده قربانیان پرواز مرگبار PS752 شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین است که ژانویه امسال نزدیک تهران سرنگون شد. ایران یادداشت تفاهمی امضا کرده است تا مذاکرات درباره این پرونده را ظرف ماه‌های آینده آغاز کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала