حراج پرده کعبه به نفع آسیب‌دیدگان ایرانی کرونا

© AP Photo / Khalid Mohammedحراج پرده کعبه به نفع آسیب‌دیدگان ایرانی کرونا
حراج پرده کعبه به نفع آسیب‌دیدگان ایرانی کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک تاجر ایرانی‌الاصل اعلام کرد که پرده خانه کعبه را در راستای کمک به مبارزه با بیماری کرونا در ایران حراج خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، سمیه نور، فعال اقتصادی و تاجر ایرانی‌الاصل ساکن امارات که اخیراً موفق به خریداری بخشی از پرده خانه کعبه شده است، اعلام کرد آن را در راستای کمک به مبارزه با بیماری کرونا در ایران، حراج خواهد کرد.

این فعال اقتصادی اظهار داشت: این پوششی که اکنون در اختیار من است، مربوط به سال ۲۰۱۹ است. در واقع، فرآیند مزایده و واگذاری پرده خانه خدا طولانی است و از زمانی که پرده باز می‌شود تا زمانی که در ذی‌الحجه سال بعد تحویل می‌شود، نزدیک به یک سال زمان می‌برد. یعنی همیشه یک پوشش در دفتر حرمین موجود است.

زائران حج تمتع در حال طواف خانه خدا با رعایت فاصله اجتماعی - اسپوتنیک ایران
اولین روز مراسم حج تمتع در مکه

نور بیان داشت: برخی بخش‌های پرده کعبه اصلا قابل فروش نیست، اما بخشی که به مزایده گذاشته می‌شود، اکنون به صورت کامل خریداری و تحویل بنده شده است. پرده خانه خدا فقط به سران کشورها و اشراف عرب فروخته می‌شود و به هیچ‌عنوان به شخص معمولی فروخته نمی‌شود و نخواهد شد. یعنی به صرف تأمین هزینه، امکان تهیه آن وجود ندارد. بنده هم ۸ ماه تلاش کردم تا توانستم در این مزایده موفق شوم.

وی افزود: پرده خانه خدا ارزش مادی و معنوی بالایی دارد، چون علاوه بر میزان طلایی که در آن به کار رفته است، خاص بودن و محدود بودن خریدارانش هم باعث می‌شود که اثری منحصر به فرد باشد. از این رو حراج آن رقم قابل ملاحظه‌ای خواهد بود و قصد دارم آن را در امور خیر هزینه کنم.

این فعال اقتصادی ساکن امارات گفت: یکی از دوستانم که در ارتباط با وزیر محترم بهداشت است، قرار شده فهرستی از بیمارستان‌ها را برای اهدای مبلغ حاصل از حراج به من اعلام کند. ضمن اینکه در نظر دارم خانواده‌هایی هم که سرپرستشان را به خاطر کرونا از دست داده‌اند، تحت پوشش این مبلغ قرار دهم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала