تصویب طرحی علیه «حشد الشعبی» عراق در مجلس نمایندگان آمریکا

© AP Photo / Carolyn Kasterتصویب طرحی علیه «حشد الشعبی» عراق در مجلس نمایندگان آمریکا
تصویب طرحی علیه «حشد الشعبی» عراق در مجلس نمایندگان آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را علیه «الحشد الشعبی» عراق تصویب کرد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مشرق، مجلس نمایندگان آمریکا امروز جمعه طرحی را به تصویب رساند که خواستار ملزم کردن دولت این کشور به انجام اقداماتی علیه سازمان الحشد الشعبی عراق است.

«جو ویلسون»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا که تهیه‌کننده این ۲ طرح بوده هدف طرح‌های مذکور را «ممانعت از اختصاص بودجه مالیات ‌دهندگان آمریکا به شبه ‌نظامیان تحت حمایت ایران» عنوان کرده است. 

حشد الشعبی: چراغ سبز آمریکا به تروریست ها در حین عقب‌ نشینی - اسپوتنیک ایران
حشد الشعبی: چراغ سبز آمریکا به تروریست ها در حین عقب‌ نشینی

این ۲ طرح امروز جمعه در قالب دو متمم به لایحه بودجه وزارت دفاع آمریکا اضافه شده‌اند، اما تصویب آنها به عنوان بخشی از این لایحه به معنی تبدیل شدن آن به قانون نیست.

برای تبدیل به قانون، مفاد این دو طرح باید در متن مشترکی از لایحه بودجه وزارت دفاع آمریکا که هر دو شاخه قانونگذاری کنگره (مجلس سنا و مجلس نمایندگان) بر سر آن به توافق می‌رسند گنجانده شود.

جو ویلسون در بیانیه‌ای که بعد از تصویب دو متمم مذکور در مجلس نمایندگان صادر کرده نوشته است: «این متمم‌ها، مانع از اختصاص پول‌های مالیات‌ دهندگان آمریکایی به شبه‌ نظامیان بدنام عراق می‌شوند که حاکمیت عراق را تضعیف کرده و دستشان به خون آمریکایی‌ها آلوده است.»

وی اضافه کرده است: «گروه‌هایی که "نیروهای بسیج مردمی" را تشکیل می‌دهند و به خصوص نائبان بزدل ایران یعنی سازمان بدر، مجری طرح‌های شرورانه ایران در عراق هستند و در حمله به سفارت ما در بغداد دست داشتند. آنها باید به عنوان سازمان تروریستی تحریم شوند.»

وی اضافه کرده است: «به عنوان کمترین اقدام، ما باید اطمینان حاصل کنیم حتی یک پنی از دلارهای مالیات ‌دهندگان آمریکایی که با مشقت به دست می‌آیند به جیب این تبهکاران جانی که به دنبال بی‌ثبات کردن عراق و آسیب زدن به خانواده‌های آمریکایی هستند نمی‌روند.»

روی وب‌سایت کنگره آمریکا هنوز جزئیات بیشتری از طرح‌های این قانونگذار آمریکایی منتشر نشده است.

این طرح در حالی به تصویب رسیده که سازمان الحشد الشعبی عراق بیشترین نقش را در مبارزه با گروه تروریستی داعش داشته است. این سازمان همچنین هم‌اکنون نقش فعالی در تلاش برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از عراق دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала