گزارش و تحلیل

کویت روی نفت "سنگین" آینده می سازد

© Fotolia / Arlo Magicmanکویت
کویت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
توسعه تولید نفت سنگین تا سال 2040 به بخش جدایی ناپذیر از استراتژی توسعه شرکت نفت کویت تبدیل شده است.

تولید و فروش نفت "سنگین" در مقایسه با گزینه سنتی چگونه سودمند است؟ کویت در این مسیر چه چشم اندازهایی دارد؟ کارشناسان کویت در این باره با اسپوتنیک صحبت کردند.

درآمد اضافی: عماد سلطان مدیر کل شرکت نفت کویت، از آغاز صادرات نفت خام به اصطلاح "سنگین" خبر داد. وی تصریح کرد: فروش نفت خام درآمد اضافی را برای کشور به همراه خواهد داشت. علاوه بر این، کویت در حال برنامه ریزی  احداث پالایشگاه نفت است: در آینده ، این کار به رفع نیازهای داخلی شهروندان کمک خواهد کرد. استراتژی این شرکت استخراج روزانه  60 هزار بشکه نفت سنگین در    میدان رمیله جنوبی در شمال کشور پیشبینی می کند.

بیژن زنگنه - اسپوتنیک ایران
وزیر نفت ایران مرتکب چه تخلفی شده است؟

مزایای برجسته عالیه: مبارک محمد الهاجری کارشناس کویتی در زمینه تولید نفت  به نوبه خود این پروژه را یکی از مهمترین نکات استراتژی توسعه صنعت نفت تا سال 2040 خواند. وی گفت:  "مرحله اول این پروژه رساندن تولید نفت خام به سطح 60 هزار بشکه در روز است. بعداً، سوخت زیست محیطی از آن تولید می شود: میزان گوگرد موجود در آن 10 برابر کمتر از مقدار معمول خواهد بود. طبق محاسبات شرکت نفت کویت، محصولات نفتی بسیار دوستدار محیط زیست در بازار جهانی نفت تقاضا خواهند داشت." به گفته این کارشناس کویتی، گسترش تولید نفت و صنایع پالایش در این کشور فرصت های شغلی جدیدی را هم برای شهروندان و هم برای افراد مقیم کویت ایجاد می کند.

آینده صنعت نفت: عبد الواحد خلفان، تحلیلگر اقتصادی کویت، چشم اندازهای چشمگیری در ادامه تجسس نفت در شمال کویت می بیند. او گفت: نفت "سنگین" انگیزه جدی به توسعه صنعت نفت در این کشور خواهد بخشید. به دلایل عینی، نتوانستیم حجم تولید نفت را تا سال جاری به 4 میلیون بشکه افزایش دهیم. این کشور از طریق فروش و توسعه نفت "سنگین" می تواند توسعه بخش را جبران کند. اکنون مشکل اصلی برای ما عدم وجود متخصصان مورد نیاز است که می توانند به طور موثر با نفت خام کار کنند. مجبور شدم یک شرکت خارجی را استخدام کنم - اما در آینده کشور قطعاً باید پرسنل خود را داشته باشد.

بنا به ارزیابی این کارشناس، تا سال 2030 ، تولید نفت "سنگین" در کویت باید به 270 هزار بشکه برسد.

عبدالواحد خلفان ادامه داد: "نفت سنگین - آینده صنعت نفت کویت است. این کشور به مدت 70 سال طبق یک الگوی قدیمی کار کرده است. زمان آن رسیده که کشف های جدید انجام شود و کار بر روی توسعه آن‌ها انجام گردد. علاوه بر این، نفت "سنگین" هم از نظر قیمت و هم از نظر هزینه تولید ارزان تر است: این بدان معنی است که باید خریداران زیادی در بازار وجود داشته باشد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала