آزمایش موشک ضد کشتی در کره شمالی

© REUTERS / Kim Hong-Ji Новость о запуске северокорейских противокорабельных ракет на вокзале в Сеуле
Новость о запуске северокорейских противокорабельных ракет на вокзале в Сеуле  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کره شمالی در اوایل ماه ژوئیه فعلی یک موشک ضد کشتی را در جریان رزمایش های منظم خود آزمایش کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را خبرگزاری یونهاپ با استناد به اطلاعات ارتش کره جنوبی اعلام نموده است

گفته می شود این آزمایش در رسانه ها گزارش نشده است زیرا پیشتر نه ارتش کره جنوبی و نه رسانه های کره شمالی از پرتاب این موشک خبر نداده بودند. به گفته منابع خبرگزاری یونهاپ ، موشک دریا به دریا کره شمالی در 6 ژوئیه از یک کشتی در دریای ژاپن شلیک شد و کمتر از 100 کیلومتر پرواز کرده است.

کره شمالی تهدید کرد آمریکا را نابود کند  - اسپوتنیک ایران
کره شمالی تهدید کرد آمریکا را نابود کند

نوع دقیق این موشک ناشناخته است اما گزارش شده که قبلاً نیز توسط کره شمالی آزمایش شده است. گفته می شود پیونگ یانگ ابتدا در فوریه 2015 این موشک ضد کشتی هوشمند آزمایش کرده است. برخی از رسانه ها گزارش دادند که این موشک در واقع کپیه موشک ضد کشتی Kh-35 ،ساخت شوروی است.

سخنگوی ستاد مشترک ارتش جمهوری کره جنوبی گفت: "ما این را بخشی از تمرینات دریایی منظم کره شمالی می دانیم." خاطرنشان می شود در صورت آزمایش موشک های بالستیک ، این موضوع بلافاصله به اطلاع عموم می رسد ، اما آزمایش موشک کروز بر اساس  تحریم ها ممنوع نیست و در جریان تمرینات نظامی معمول انجام و بنابراین بطور جداگانه گزارش نشده است.

براساس اعلام وزارت دفاع کره جنوبی ، رزمایش های تابستانی کره شمالی از ابتدای ماه ژوئیه آغاز شده  و تا امروز ادامه دارد. این تمرینات معمولاً در ماه های زوئیه و اوت انجام می شود.

آخرین آزمایش موشکی بزرگ کره شمالی در تاریخ 14 آوریل گزارش شده بود که طی آن چندین موشک کروز سطح به دریا به سمت مونشون،  شهر ساحلی شرقی این کشور در استان گانگون شلیک شده و حدود 150 کیلومتر پرواز کردند. علاوه بر این ، کره شمالی در جریان تمرینات توپخانه ای خود در ماه مارس امسال چهار بار موشک های بالستیک با برد کوتاه را آزمایش کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала