ستاره شناسان منبع سیگنال رادیویی مرموز از فضا را شناسایی کردند

© Photo / NASA ستاره شناسان منبع سیگنال رادیویی مرموز از فضا را شناسایی کردند
 ستاره شناسان منبع سیگنال رادیویی مرموز از فضا را شناسایی کردند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ستاره شناسان برای اولین بار ارتباط میان سیگنال ها و انفجارهای رادیویی سریع در فضا را ردیابی کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مقاله منتشر شده در وب سایت آژانس فضایی اروپا، ستاره شناسان برای اولین بار ارتباط میان سیگنال ها و انفجارهای رادیویی سریع را ردیابی کردند که منشاء آن پيش از اين کشف نشده بود.

موزه فضانوردی مسکو در زمینه قرص کامل ماه - اسپوتنیک ایران
ماه‌گرفتگی در سراسر جهان به روایت تصویر

این کشف توسط رصدخانه فضایی اينتگرال که برای بررسی اشیاء در محدوده اشعه X سخت و گاما ساخته شده است، انجام گرفت.

در اواخر ماه آوریل امسال ،  این رصدخانه مگنتار منبع SGR 1935 + 2154 را کشف کردند که شش سال پیش در فضا يافت شده بود. دانشمندان پس از ثابت کردن فعالیت مغناطیس در اين مگنتار، دریافتند که نه تنها از خود اشعه X معمولی بلکه امواج رادیویی ساطع می کند.

سیستم اخطار نصب شده بر روی اینتگرال به دانشمندان این امکان را می دهد تا منبع آن را با جزئیات مطالعه کنند. به عنوان مثال ، رادیو تلسکوپ کانادایی "شيم" ، یک رادیو سریع و پرقدرت را ضبط کرد و امواج رادیویی از جهت منبع امواج مغناطيسي SGR 1935 + 2154 را ضبط نمود.

نویسنده ارشد مؤسسه ملی اخترفیزیک در میلان  گفت: "ما هرگز شاهد تابش رادیاتور مغناطیسی بودیم، این اولین ارتباط مشاهده شده بین مگنت ها و انفجارهای رادیویی سریع است. وی گفت: "این یک کشف واقعاً مهم است که به ما کمک می کند تا ماهیت این پدیده های مرموز را مورد بررسی قرار دهیم."

پیش از این، ستاره شناس ديگري در موسسه کاليفرنیا خاطرنشان کرد که اخترشناسان برای اولین بار پشت سر هم امواج رادیویی را در کهکشان راه شیری را همراه با انفجار اشعه X ضبط کردند. سپس محققان اظهار داشتند که منبع ترکیدن رادیو، مگنتار ستاره SGR 1935 + 2154 است.

مگنتار ها نوع خاصی از ستاره های نوترونی هستند که با قدرتمندترین و درخشان ترین انفجارهای جهان همراه هستند. آنها قویترین میدان مغناطیسی را دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала