هوک: به یک تحریم جهانی علیه ایران نیاز داریم

© REUTERS / Hamad I Mohammedهوک: به یک تحریم جهانی علیه ایران نیاز داریم
هوک: به یک تحریم جهانی علیه ایران نیاز داریم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از جامعه جهانی خواست تا تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران را تمدید کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گاردین، برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که برای گفت‌وگو با مقامات ارشد انگلیس در خصوص تمدید تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران در لندن حضور دارد، تمدید تحریم‌های تسلیحاتی اتحادیه اروپا علیه ایران را کافی ندانست.

هوک: آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تلاش می کند  - اسپوتنیک ایران
هوک: آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تلاش می کند

هوک اظهار داشت: این فوق‌العاده است که اروپا چنین تحریم‌هایی را اعمال کرده است اما ما به یک تحریم جهانی نیاز داریم. اگر تحریم جهانی علیه ایران نداشته باشیم، این کشور می‌تواند به خرید تسلیحات ادامه دهد. سوال پیش روی جامعه بین‌الملل نباید این باشد که آیا تحریم‌های تسلیحاتی باید تمدید شود یا خیر، بلکه مسأله زمان و چگونگی انجام این‌کار باید مطرح باشد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران تصریح کرد: هیچ‌کس باور ندارد که ایران باید قادر به خرید تسلیحات متعارف نظیر جت‌ها و تانک‌های جنگی، سیستم توپخانه با کالیبر بزرگ، ناوهای جنگی و موشک‌های مختلف باشد. وی افزود: ایران می‌خواهد شاهد جنگی بی‌پایان در جبهه جنوبی عربستان سعودی و یمن باشد. تصور کنید که اگر تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران به اتمام برسد، منطقه چه شکلی خواهد شد.

هوک گفت: اگر تحریم‌ها برداشته شود، ایران کاری را که در خفا انجام می‌داد، در روز روشن انجام می‌دهد. اگر اسرائیلی‌ها و عرب‌ها در خصوص این مشکل هم‌صدا هستند، شاید دنیا باید به صدای آن‌ها گوش فرادهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала