چند روش ساده برای ضدعفونی کردن ماسک‌های چندبار مصرف پارچه‌ای +عکس

© AP Photo / Jon Chol Jinکارگران ماسک ساز
کارگران ماسک ساز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روش‌های تجربی ضدعفونی کردن ماسک‌های پارچه‌ای برای استفاده مجدد از آنها!

به گزارش اسپوتنیک، با توجه به اینکه ماسک‌های طبی حتی با عرق کردن صورت ساختارشان تخریب می‌شود و قابلیت استفاده دوباره را ندارند می‌توان از ماسک‌های پارچه‌ای چند لایه که این روزها به وفور در سطح شهر به چشم می‌خورند و به راحتی تهیه می‌شوند استفاده کرد. با روش‌های ضدعفونی مناسب، امکان استفاده مجدد از ماسک‌های پارچه‌ای وجود دارد.

View this post on Instagram

A post shared by Rouydad24 (@rouydad24.ir) on

روش اول: ماسک را در ظرفی که محلول ضدعفونی و آب گرم در آن ریخته شده قرار دهید سپس آن را با دست بشورید یا در ماشین لباسشویی قرار دهید و پس از شستشو ماسک را در محیط مناسب خشک کنید و آن را در جای تمیز نگهداری کنید.
روش دوم: ماسک خود را در محلول یک قاشق چایخوری محلول سفید کننده و ۴ پیمانه آب به مدت ۵ دقیقه قرار دهید و سپس آن را آبکشی کنید.
روش سوم: ماسک را به مدت ۵ دقیقه با دمای ۷۰ درجه اتو کنید.
روش چهارم: ماسک را به مدت ۵ دقیقه در آب جوش بجوشانید و سپس آن را در محل مناسب قرار دهید تا خشک شود.

View this post on Instagram

A post shared by خیاطی ، الگو ، دوخت با نفیسه (@sewing_nafis2) on

بسیاری از کاربران مخالف استفاده مجدد از یک ماسک هستند و معتقدند اگر تعویض مداوم ماسک هزینه‌بر است اما ریسک ابتلا به ویروس کرونا کمتر است. آنها همچنین عنوان می‌کنند که ماسک‌های پارچه‌ای هیچ مقاومتی در برابر عبور ویروس‌ها ندارند و بهتر است از ماسک‌های فیلتردار و یا ماسک‌های پزشکی استفاده کرد.

دسته دیگری از کاربران عنوان می‌کنند که خود ماسک‌های پارچه‌ای را تهیه می‌کنند و یا با قیمت مناسب خریداری می‌کنند و با قابلیت شستشو، چندین بار از آنها استفاده می‌کنند و بر این باورند که این ماسک‌ها بسیار مقرون به صرفه هستند.
این کاربران با توصیه استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای در شرایطی که تهیه مواد اولیه برای ساخت ماسک‌های یکبار مصرف دشوار است، این اقدام را کمک به اقتصاد کشور می‌دانند. اما برخی از کاربران معتقدند تهیه و توزیع ماسک‌های مناسب در هر شرایطی به عهده مسئولین کشوری‌ست که تعهد امنیت جانی مردم را دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала