روسیه خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت برای بررسی میدان‌های نفتی تحت اشغال سوریه توسط آمریکا است

© Sputnik / Nancy Siesel /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت برای بررسی میدان‌های نفتی تحت اشغال سوریه توسط آمریکا است
روسیه خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت برای بررسی میدان‌های نفتی تحت اشغال سوریه توسط آمریکا است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که برای بررسی پیامدهای زیست محیطی اشغال مراکز نفتی سوریه توسط آمریکا درخواست تشکیل جلسه ویژه شورای امنیت را خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، واسیلی نبنزیا در روز چهارشنبه اعلام کرد: " روسیه در نظر دارد تا جلسه ویژه شورای امنیت سازمان ملل را درخواست کند تا در مورد آسیب های زیست محیطی که ایالات متحده به خاک سوریه در منطقه میدان‌های نفتی اشغالی وارد می‌کند، بررسی انجام شود. "

وی افزود: " ما یک جلسه جداگانه درخواست خواهیم کرد، ما بدلیل عدم تمایل شما به درخواست گزارش جداگانه در مورد این موضوع در این جلسه به این کار مجبور خواهیم شد."

نبنزیا در ماه ژوئیه، کریستوف هوسگن، نماینده دائم آلمان و رئیس دوره‌ای رئیس شورای امنیت را خطاب قرار داد و گفت: "این یک کشور خارجی است که مناطقی در شمال شرق سوریه را کنترل می کند و آسیب های زیست محیطی به آنها وارد می شود."

به نوبه خود، هوسگن با بیان اینکه درخواست روسیه در کمتر از 24 ساعت قبل از شروع نشست ماهانه در مورد وضعیت بشر دوستانه در سوریه ارائه شده است. وی همچنین ابراز عقیده کرد که چنین علاقه ای به این موضوع از طرف روسیه "ممکن است با نشت نفت در نوریلسک مرتبط باشد".

نماینده دائم ایالات متحده در سازمان ملل، کلی کرفت به اتهامات مربوط به اشغال تاسیسات نفتی پاسخ نداد، اما روسیه و ایران را مورد انتقاد قرار داد. وی گفت: "ما میلیارد ها دلار برای کمک به سوری ها برای خارج شدن از وضعیت بدی که رژیم [رئیس جمهور بشار] اسد آنها را به آن گرفتار کرده، خرج کرده ایم. این روسیه و ایران هستند که دستانشان به خون آغشته است."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала