نخست وزیر عراق مرداد ماه راهی واشنگتن می شود

اشتراک
عضو جریان حکمت ملی عراق اذعان تصریح کرد که سفر الکاظمی پس از تعطیلات عید قربان انجام خواهد شد، ولی احتمالا زمان این سفر، در دهم آگوست آتی (20 مرداد) خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، رحیم العبودی عضو جریان حکمت ملی عراق، در مصاحبه با روزنامه المدی اظهار داشت: الکاظمی در ماه ژوئیه جاری برنامه سفر به واشنگتن داشت، ولی حال جسمی پادشاه سعودی، بر زمان این سفر تأثیر گذاشت و برنامه‌ دیدارهای نخست وزیر را دگرگون ساخت.

آمریکا پایگاه البسمایه به عراق تحویل داد - اسپوتنیک ایران
آمریکا پایگاه "البسمایه" را به عراق تحویل داد

العبودی تصربح کرد: تیم مذاکره کننده عراقی که در جلسات آتی گفتگوهای راهبردی عراق و آمریکا در واشنگتن، در سطح عالی از وزرا (خارجه، دارایی، دفاع، کشور و برق)، فرماندهان امنیت و مشاوران حضور خواهد داشت.

این عضو جریان حکمت ملی تصریح کرد که این سفر پس از تعطیلات عید قربان انجام خواهد شد، ولی احتمالا زمان این سفر، در دهم آگوست آتی (20 مرداد) خواهد بود.

این سفر در تکمله دور نخست مذاکرات بین عراق و آمریکاست که دور نخست 22 خرداد ماه گذشته برگزار شد. در این گفت‌وگوها درباره حضور نیروهای آمریکایی و آینده حضور آنان در خاک عراق، بحث و بررسی شد، ولی نتیجه خاصی حاصل نشد.

محمد البلداوی نماینده فراکسیون صادقون، هم بر این باور است که آمریکا عمدا مرحله دوم گفتگوی راهبردی را به تأخیر می‌اندازد تا از زمان، برای باقی نگه داشتن نیروهای خود در مدت زمان طولانی‌ تری بهره ببرد.

البلداوی تأکید کرد که افق مذاکرات آمریکا و عراق مشخص نیست و طرف مذاکره کننده عراق نیز هیچ شرطی در این مذاکرات مطرح نکرده، بلکه به شروط طرف مقابل گوش فرا داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала