آتش سوزی حدود 10 هزار هکتار از مراتع جنوب ایران را در برگرفت+عکس

CC BY 4.0 / Tasnim news agency / آتش سوزی حدود 10 هزار هکتار از مراتع جنوب ایران را در برگرفت
آتش سوزی حدود 10 هزار هکتار از مراتع جنوب ایران را در برگرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرماندار شهرستان سروستان: در حال حاضر حدود 10 هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی ایران طعمه حریق شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محسن پورزارعی، فرماندار شهرستان سروستان گفت: ارتفاعات مهارلو و دوبنه از ساعتی پیش دچار آتش‌سوزی و تاکنون حدود 10 هزار هکتار آن درگیر حریق شده است. شعله‌های آتش از ظهر امروز به جان مراتع و پوشش گیاهی در ارتفاعات مهارلو و دوبنه افتاده و همچنان عرصه‌های طبیعی در آتش می‌سوزد که گستردگی محدوده آن بسیار زیاد اعلام شده است.

او با بیان اینکه سطح آتش‌سوزی گسترده است و نیروهای مردمی و امدادی در تلاش برای مهار این آتش هستند در حال حاضر درخواست نیرو از شهرستان‌های خرامه و کوار داریم، افزود: برای مهار کامل آتش نیاز به بالگرد داریم که از مدیریت بحران درخواست کرده‌ایم.

پورزارعی با بیان اینکه نیمی از آتش مهار شده است، ادامه داد: در حال حاضر حدود 10 هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی طعمه حریق شده است.

اوبا بیان اینکه هنوز علت بروز حادثه مشخص نشده است، عنوان کرد: آتش با توجه به نزدیکی به دکل مخابراتی شیراز و محل سایت زباله شیراز خیلی خطرناک است و مثل انبار باروت می‌ماند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز نیز در این باره بیان کرد: چند دستگاه خودروی سبک و سنگین اطفا حریق و همچنین اعزام تیم عملیات ویژه سازمان آتش نشانی شیراز به محل حادثه اعزام شدند.

محمدهادی قانع افزود: این حادثه در مجاورت تپه تلوزیون ارتفاعات تفیهان و مجاورت سایت برمشور رخ داده است که تیم های امدادی برای جلوگیری از وقوع حادثه به همراه واحدهای آبرسان در سایت مستقر شدند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала