گزارش مجلس ایران درباره آینده تحریم‌های آمریکا علیه اقتصاد ایران

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر گزارش مجلس ایران درباره آینده تحریم‌های آمریکا علیه اقتصاد ایران
گزارش مجلس ایران درباره آینده تحریم‌های آمریکا علیه اقتصاد ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مرکز پژوهش‌های مجلس ایران گزارشی درباره تحریم‌های آمریکا علیه اقتصاد ایران تهیه کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، مرکز پژوهش‌های مجلس ایران با اشاره به موضوع تحریم‌های بین‌المللی در گزارشی اعلام کرد: تحریم‌های آمریکا علیه اقتصاد ایران در میان مدت و چه بسا بلندمدت پایدار خواهد ماند.

پمپئو گفت که تضمین می‌کند تحریم تسلیحاتی ایران مجددا در اکتبر تمدید شود - اسپوتنیک ایران
پمپئو گفت که تضمین می‌کند تحریم تسلیحاتی ایران مجددا در اکتبر تمدید شود

در بخشی از این گزارش آمده است: آمریکا بخش‌های کلیدی، ارزآور و البته آسیب پذیر اقتصاد ایران را تحت تحریم قرار داده است. تا زمانی که اصلاحات اساسی در اقتصاد داخلی ایران انجام نشود گذر زمان به نفع ایران نخواهد بود. در حال حاضر، تحریم یکی از مهمترین مشخصه‌های اقتصاد ایران است؛ معمولا در روند سیاستگذاری و قانون‌نویسی به این پارامتر بی‌توجهی می‌شود.

در برقراری روابط بانکی بین‌المللی، تعیین شرکای تجاری، انتخاب صنایع اولویت دار کشور و تعیین روش های حمایت از آ نها، کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی، نحوه حمایت از کسب و کارهای جدید، تسهیل فعالیت برو نمرزی بخش های ارزآور اقتصاد ایران و ... باید به شرایط تحریمی کشور توجه ویژه شود.

مقابله با تحریم نیازمند برنامه فعالانه بلندمدت است؛ گام اول در این برنامه، کاهش‌آسیب پذیری اقتصاد کشور و گام دوم خروج از محدوده تحریم پذیری است. تاکتیک‌های دور زدن تحریم باید به تدریج و در بعضی بخش‌ها، جای خود را به استراتژی تقابل علنی با تحریم بدهند. لازمه این تغییر زیربنایی، خروج از محدوده تحریم پذیری است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала