کیم جونگ اون: بازدارندگی هسته ای تضمین زندگی بدون جنگ است

© Sputnik / Vladimir Melnikov  /  مراجعه به بانک تصاویر کیم جونگ اون
 کیم جونگ اون  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امنیت ملی کره شمالی در آینده با کمک نیروی مطمئن و موثر بازدارندگی تأمین خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ازخبرگزاری مرکزی کره شمالی، کیم جونگ اون روز 28 ماه ژوئیه (سه شنبه) در مراسمی که به مناسبت ۶۷- مین سالگرد اتمام جنگ دو کره در پیونگ یانگ برگزار شد اعلام نمود به لطف بازدارندگی قابل اعتماد و موثر دفاع از خود، دیگر جنگی در این سرزمین رخ نخواهد داد و امنیت ملی و آینده ما به طور دائم تضمین خواهد شد.

رهبر کره شمالی در ادامه گفت:«برای دوری از درد و رنج جنگ دهه 1950 ما باید به نیروی مطلق بازدارندگی دسترسی داشته باشیم و بتوانیم مانع از بروز جنگ مشابهی بشویم. از اینرو در جایی که دیگران 100 بار بر زانو افتاده و تسلیم می شدند، ما با رفع سختی ها  توانستیم هر گونه تهدید و توطئه را  پشت سر بگذاریم و و در راه خودکفایی قدم گذاشتیم و در مسیر بازدارندگی هسته‌ای حرکت کردیم. اکنون ما کشوری هستیم که می توانیم از سرنوشت کشور و مردم دفاع کنیم ما هرگز از قدرتمندترین ظرفیت دفاع ملی خود چشم پوشی نمی کنیم و در این زمینه هم با هیچکسی هماهنگی نخواهیم کرد.

شکایت چند میلیون دلاری مقامات آمریکا از شرکت های مرتبط با کره شمالی  - اسپوتنیک ایران
شکایت چند میلیون دلاری مقامات آمریکا از شرکت های مرتبط با کره شمالی

جنگ –درگیری مسلحانه با کسانی است که آنها را تحقیر می کنند و کوچک می بینند.  حالا هیچکس نمی‌تواند  قدرت ما را نادیده بگیرد و اگر دست به چنین کاری بزند، مجبور می شود قیمت گزافی بپردازد.

مبارزات شدید با دشمنان از زمان جنگ کره ادامه داشته و فشار امپریالیست ها نیز افزایش یافته است این فشار به این دلیل بود که کره شمالی به دنبال برنامه هسته ای بود که اکنون به کشور کمک می کند تا در برابر تهدیدات بیرونی از خود دفاع کند».

رسانه های دولتی کره شمالی گزارش کردند همزمان با برگزاری برنامه گرامیداشت پایان جنگ سه ساله دو کره، آتش بازی در مرکز پیونگ یانگ به مناسبت جشن سالگرد پایان جنگ برگزار شد و تعداد زیادی از مردم برای تماشای این رویداد جمع شده اند.

جنگ دو کره در سال ۱۹۵۰ آغاز شد و تا ۱۹۵۳ ادامه داشت بر اساس برخی تخمین ها، بیش از ۲.۵ میلیون نفر در جریان این جنگ سه ساله کشته شده اند که شامل سربازان چین، ایالات متحده و سازمان ملل نیز می شود.

به دنبال بن بست طولانی مدت در مذاکرات دو کشور، آتش بس میان دو کره در ۲۷ ژوئیه ۱۹۵۳ برقرار شد با این وجود دو کشور همچنان به دلیل امضا نکردن معاهده صلح رسمی، از نظر فنی در شرایط جنگی بسر می برند. امروز نیز دو کشور توسط منطقه غیر نظامی شده (DMZ) به طول چهار کیلومتر از هم جدا شده اند از این منطقه به عنوان نظامی ترین منطقه جهان یاد می شود که سربازان در دو طرف مرز به طور شبانه روزی نگهبانی می دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала