واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا در مورد هواپیمای مسافربری

© Sputnik / Siavash Sobhgahi وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موسوی: همه اقدامات لازم برای پشیمانی آمریکا را انجام خواهیم داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرد که ایران به وقت مقتضی پاسخ لازم به اقدام تروریستی آمریکا در مورد هواپیما مسافربری را خواهد داد.

عباس موسوی در ادامه گفت:«با برشمردن برخی دیگر از اقدامات نامشروع دولت آمریکا علیه ایران، می توان گفت که دولت آمریکا تمام مقررات بین المللی را زیر پا می گذارد و با قلدری و یکجانبه گرایی عمل می کند. آیا این اقدامات به معنای ایستادن کنار ملت ایران است؟ ملت ایران به این حرف ها توجهی نمی کند. آنها قهرمان ملت ایران در عرصه مبارزه با تروریسم را بزدلانه ترور کردند. مردم ایران به این حرف های بی پایه و بی اساس مقامات آمریکایی توجهی ندارند.

جزئیات جدید از جنگنده هایی که هواپیمای ماهان را رهگیری کرده بودند - اسپوتنیک ایران
جزئیات جدید از جنگنده هایی که هواپیمای ماهان را رهگیری کرده بودند

تعرض جنگنده های آمریکایی به هواپیمایی مسافربری ماهان یک اقدام بسیار خطرناک بود. آمریکایی ها انواع و اقسام راهزنی ها را دنبال می کنند. آنها از راهزنی دریایی به راهزنی هوایی رسیده اند و اقدام خطرناکی را علیه هواپیمای مسافربری ایران در فضای سوریه و لبنان انجام داند. اقدام صورت گرفته اقدام بسیار خطرناکی بود و در واقع یک تهدید تروریستی که خلاف موازین و قوانین حقوق بین الملل است.

 قطعا ایران و وزارت خارجه با کمک ستاد نیروهای مسلح، قوه قضائیه، سازمان هواپیمایی کشوری، همه اقدامات لازم را برای پشیمانی آمریکایی ها انجام خواهد داد.

در سطح بین المللی نیز از طریق دفتر نمایندگی کشورمان در سازمان ملل اقداماتی را انجام داده ایم و برخی از اقدامات دیگر نیز در حال انجام است. به محض اینکه گزارش نهایی که در برگیرنده جزئیات است به دست ما برسد سایر اقدامات حقوقی و دیپلماتیک خود را اعم از شکایت و پیگیری انجام خواهیم داد. ایران در وقت مقتضی پاسخ این اقدام تروریستی آمریکا را انجام خواهد داد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала