نگاهی آماری بر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آفریقا

© Sputnik / Vladimir Astapkovichنگاهی آماری بر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آفریقا
نگاهی آماری بر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آفریقا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعداد موارد ابتلا به کروناویروس در آفریقا از 827 هزار فراتر رفته است.

به گزارش اسپوتنیک، براساس اعلام دفتر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی، تعداد موارد شناسایی شده ابتلا به کروناویروس در آفریقا از 827 هزار فراتر رفته است.

در ترکيه تعداد مبتلايان به ویروس کرونا از 226 هزار نفر فراتر رفت - اسپوتنیک ایران
در ترکيه تعداد مبتلايان به ویروس کرونا از 226 هزار نفر فراتر رفت

درمجموع ، 827518 نفر مبتلا به کووبید 19 در آفریقا شناسایی شدند و 17506 بیمار مبتلا به کووید درگذشت. بیش از 483 هزار نفر بهبود یافته اند.

بیشترین تعداد آلودگی در آفریقای جنوبی (434.200) ، مصر (91.583) ، نیجریه (39.977) و غنا (31.851) مشاهده شده است. بیشترین مرگ و میرها در آفریقای جنوبی (6655) ، مصر (4558) و الجزایر (1136) ثبت شده است.

نوع جدید کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن یک ویروس جدید از نوع کرونا است. سازمان بهداشت جهانی در ماه مارس اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری به مدت دو هفته در خانه بمانند .

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان منتقل شود. دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14  روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی دربدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала