وزارت بهداشت ایران: اوضاع اصلا خوب نیست

© Photo / IRNAوزارت بهداشت ایران: اوضاع اصلا خوب نیست
وزارت بهداشت ایران: اوضاع اصلا خوب نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزارت بهداشت ایران وضعیت پیرامون اپیدمی ویروس کووید را تشریح کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت ایران با اشاره به نامناسب بودن وضعیت پیرامون اپیدمی ویروس کووید-19 گفت که وضعیت اصلا خوب نیست.

وی همچنین تهران را منبع پخش کرونا در کل کشور خواند و گفت: " تا زمانی که بستریها کاهش نیابد، مرگ 200 تایی مهمان ماست."

آخرین آمار و اطلاعات ویروس کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران
آخرین آمار و اطلاعات ویروس کرونا در ایران

حریرچی همچنین با اشاره به افزایش ابتلای 300 درصدی ابتلا به ویروس کووید در استان خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: " بر همین اساس هم با نظر وزیر بهداشت چند نفر از معاونان و مدیرکل های وزارت بهداشت به این استان سفر داشتند. در عین حال دانشگاه علوم پزشکی استان هم به خوبی عمل می کنند، اما با این حال شرایط در این استان بغرنج است. تقریبا کل کشور وضعیت قرمز دارد، برخی استان ها که قرمز نیستند، یک میلیون نفر جمعیت دارند. بنابراین وضعیت قرمز و در حال هشدار است."

معاون وزارت بهداشت ایران افزود: " در اسفند و فروردین میزان بستری در کل کشور بسیار زیاد شد، اما سپس روند کاهشی را حفظ کرد و اکنون مجددا روندی افزایشی دارد. به طوری که میزان بستری ما از هر 100 هزار نفر جمعیت حدود 5 نفر است و روزانه تقریبا 4000 نفر فرد مشکوک و یا کرونا مثبت را بستری می کنیم تا زمانیکه ابتلا و بستری صعودی است، دو تا سه هفته بعد مرگ های ناشی از بیماری نیز افزایش می یابد. زیرا پنج تا 10 درصد افرادی که در بیمارستان بستری می شوند، فوت خواهند کرد. تا زمانیکه بستری کاهش نیابد، مرگ 200 تایی مهمان ماست."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала