واکاوی جریان ممنوعیت واردات موبایلهای لوکس و حواشی آن

© REUTERS / Stephen Lamواکاوی جریان ممنوعیت واردات موبایلهای لوکس و حواشی آن
واکاوی جریان ممنوعیت واردات موبایلهای لوکس و حواشی آن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پشت پرده ممنوعیت واردات موبایلهای لوکس و در ادامه تکذیب آن از سوی مقامات مربوط چه بود؟

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری فارس با انتشار گزارشی به بررسی جریان ممنوعیت واردات موبایلهای لوکس در ایران و در ادامه تکذیب آن از سوی مقامات پرداخته است.

فارس در گزارش خود ضمن انتشار صورتجلسه وزارت صمت در این زمینه می‌نویسد: " ممنوعیت واردات موبایل لوکس در حالی توسط سخنگوی دولت تکذیب شد و سرپرست وزارت صمت آن را شایعه و شیطنت نامید که صورتجلسه منتشر شده در این رابطه نشان می‌دهد که این تصمیم‌گیری در حضور سرپرست وزارت صمت بوده است."

ممنوعیت واردات موبایل در ایران صحت ندارد - اسپوتنیک ایران
ممنوعیت واردات موبایل در ایران صحت ندارد

فارس در ادامه گزارش خود می‌نوسید: " بعد از آنکه پس از کش‌وقوس‌های فراوان از سال گذشته، درباره ممنوعیت واردات موبایل بالای 300 یورو با توجه به شرایط کشور و محدودیت منابع ارزی با موافقت انجمن واردکنندگان موبایل تصمیم‌گیری لازم انجام و بخشنامه مربوط توسط دفتر مقررات صادرات و واردات برای اجرا ابلاغ شد.

موضع گیری آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه و رایزنی به منظور لغو این تصمیم، مسئولان ذیربط را مجبور به عقب‌نشینی کرد به طوری که حتی تصمیمی که خود گرفته بودند را تکذیب و اعلام کردند که اصلا تصمیمی گرفته نشده است."

فارس گزارش خود را به این صورت ادامه می‌دهد: " سخنگوی دولت در جلسه مطبوعاتی مورخ 1399.4.17 اعلام کرد که تصمیم‌گیری در این زمینه صحت ندارد. علی‌رغم صورتجلسه و حتی بخشنامه ابلاغی این تصمیم، مسئولان مختلف وزارت صمت نیز در مصاحبه‌های خود، تصمیم‌گیری در این زمینه را تکذیب کردند. نهایتاً سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در اظهارنظری عجیب در این زمینه، این موضوع را شایعه و شیطنت خواند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала