مظاهری: احمدی نژاد دستور داده بود پول بدون پشتوانه چاپ کنم

© Photo / IRNAمظاهری، احمدی نژاد را متهم کرد که به او دستور داده بود پول بدون پشتوانه چاپ کند
مظاهری، احمدی نژاد را متهم کرد که به او دستور داده بود پول بدون پشتوانه چاپ کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سابق بانک مرکزی ایران، محمود احمدی‌نژاد را متهم کرد که به او دستور داده بود تا پول بدون پشتوانه چاپ کند یا به اشخاص خاصی ارز دولتی بدهد.

به گزارش اسپوتنیک، طهماسب مظاهری، رئیس سابق بانک مرکزی ایران در دولت محمود احمدی‌نژاد، در برنامه‌ای تلویزیونی، احمدی‌نژاد را متهم کرد که به او دستور داده بود که پول بدون پشتوانه چاپ کند یا به اشخاص خاص ارز دولتی بدهد.

مظاهری بیان داشت که حدود یکسال در پست ریاست بانک مرکزی ایران در دوره احمدی نژاد خدمت کرده بود و در این یکسال تقریبا هر روز اختلاف نظرهایی وجود داشت که منجر شد که در این یکسال باید کارهایی بر اساس دستور انجام می دادیم که مصالح مردم نبود و ترجیح دادم که از این کار اجتناب کنم و از پست خود کناره گیری کنم.

پیشتر طهماسب مظاهری در سال 96 نیز دولت روحانی را هم به چاپ اسکناس بدون پشتوانه متهم کرده بود و گفته بود: "رئیس‌جمهور دولت نهم را با حجم نقدینگی 70 هزار میلیارد تومانی تحویل گرفت و در پایان دولت دهم با حدود 500 هزار میلیارد تومان نقدینگی، آن را تحویل دولت یازدهم داد. دولت روحانی نیز با وجود شعارهای مختلف اما همان روش دولت احمدی‌نژاد را ادامه داد و حجم نقدینگی را از حدود 600 هزار میلیارد تومان به 1357 هزار میلیارد تومان تا پایان شهریور ماه امسال افزایش داده است. دولت روحانی سیاست چاپ پول را در حالی در دستور کار قرار داده که خود منتقد این کار بود."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала