ایران جزئیات دیگری را از مزاحمت جنگنده های آمریکایی رو کرد

CC BY-SA 2.0 / Aero Icarus / Mahan Air Airbus A310-304; EP-MNX@DUS;10.04.2013/702btماهان
ماهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبکه خبری پرس تی‌وی با استناد به منابع مطلع جزئیات بیشتری را درباره مکان و زمانی که جنگنده آمریکایی برای هواپیمای مسافربری ماهان ایجاد کرده بود، داد.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه خبری انگلیسی زبان "پرس تی‌وی" به نقل از منابع مطلع در خصوص اقدام اخیر جنگنده های آمریکا علیه یک فروند هواپیمای مسافربری ایران گفت: جنگنده‌های آمریکایی برای هواپیمای مسافربری ایران دو مرتبه به طول 6 دقیقه ایجاد مزاحمت و خطر کردند. اقدام مذکور از سوی جنگنده‌های آمریکایی حاضر در اردن انجام شد.

این خبرگزاری افزود: جنگنده‌های آمریکایی از پایگاه هوایی الازرق در اردن به منظور مزاحمت برای هواپیمای مسافربری خطوط هوایی ماهان بلند شدند و این مزاحمت‌ها دو مرتبه بود که بر فراز منطقه التنف سوریه و همچنین در مرز سوریه و لبنان انجام شد.

جزئیات جدید از جنگنده هایی که هواپیمای ماهان را رهگیری کرده بودند - اسپوتنیک ایران
جزئیات جدید از جنگنده هایی که هواپیمای ماهان را رهگیری کرده بودند

پیشتر اعلام شده بود که مسافران پرواز 1152 هواپیمایی ماهان به دلیل رهگیری این هواپیمای مسافربری توسط دو جنگنده آمریکایی به مقصد نرسیدند و پس از توقفی کوتاه در بیروت به ایران بازگشتند. هواپیمایی ماهان که روز پنجشنبه دوم مرداد از ایران به سمت لبنان در حرکت بود در آسمان سوریه از سوی دو جنگنده آمریکایی تهدید و ناچار به کاهش ناگهانی ارتفاع شد.

این اقدام واکنش جمهوری اسلامی ایران را به همراه داشت و سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه هشدار داد در صورتی که هر حادثه‌ای برای هواپیمای ایرانی در مسیر برگشت اتفاق افتد،‌ تهران آمریکا را مسئول خواهد شناخت و این پیام به دبیرکل سازمان ملل و سفیر سوئیس نیز داده شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با توجه به قبول مسئولیت ایجاد خطر برای هواپیمای خطوط هوایی ماهان از سوی سخنگوی سازمان تروریستی سنتکام آمریکا، این اقدام ماجراجویانه و خطرناک را به شدت محکوم کرد و آن را ناقض حقوق بین‌الملل هوانوردی و مخل صلح و امنیت منطقه خواند.

در پی این حادثه، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز در توییتی مزاحمت جنگنده‌های آمریکایی برای پرواز ماهان را بی‌قانونی توصیف کرد و گفت قانون‌شکنان را باید قبل از اینکه فاجعه بیافرینند، متوقف کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала