اعمال قرنطینه در مغولستان به دلیل احتمال شیوع طاعون

© Photo / Public domainاعمال قرنطینه در مغولستان به دلیل احتمال شیوع طاعون
اعمال قرنطینه در مغولستان به دلیل احتمال شیوع طاعون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در غرب مغولستان به دلیل موارد مشکوک ابتلا به طاعون خیارکی قرنطینه اعمال شد.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری شینوا به نقل از مقامات محلی گزارش داد که سامون اولیاستی استان زاخان در غرب مغولستان پس از اینکه یکی از ساکنین محلی مشکوک به ابتلا به طاعون بود، به طور نامحدود در قرنطینه قرار گرفته است.

ثبت اولین مرگ ناشی از طاعون خیارکی در مغولستان - اسپوتنیک ایران
ثبت اولین مرگ ناشی از طاعون خیارکی در مغولستان

فرد 39 ساله اهل اولیاستی پس از خوردن گوشت مارموت همراه خانواده، که اغلب منبع طاعون خیارکی است از علائم این بیماری از جمله تب بالا، سردرد و درد عضلانی تشخیص شکایت کرد. فرد مظنون آلوده در یک بیمارستان محلی در قرنطینه قرار گرفت. حداقل نه نفر که با آنها در تماس بوده، موظفند در قرنطینه خانگی قرار داشته باشند.

پیش از این ، طاعون خیارکی در بین دهقانان در شهر بایانور مغولستان تأیید شده بود. علاوه بر این، طاعون در غرب مغولستان در منطقه ای که با جمهوری آلتایی هم مرز است کشف شد. دو نفر بیمار شدند. سرویس مطبوعاتی سفارت روسیه در اولان باتور گفت که مقامات مغول بلافاصله اقدامات لازم را انجام دادند، دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

درگذشت یک نوجوان 15 ساله نیز به دلیل آلودگی به طاعون خیارکی در استان گاوی-آلتای گزارش شده است. این نوجوان در راه بیمارستان درگذشت. مشخص شد که سه روز قبل از مرگ وی، او و دوستانش گوشت مارموت خوردند.

طاعون یک بیماری عفونی حاد با مرگ و میر و عفونت بالا است. در کانونهای طبیعی جوندگان همچون مارموت‌ها، اسپرموفیلوس (نوعی سنجاب)، سنجابها و موشها ، منابع عفونت طاعون هستند و کک‌ها به عنوان ناقل عمل می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала