دیپلمات های چینی سرکنسولگری خود در آمریکا را ترک کردند

© AP Photo / Jason Lee/Poolدیپلمات های چینی سرکنسولگری خود در آمریکا را ترک کردند
دیپلمات های چینی سرکنسولگری خود در آمریکا را ترک کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دیپلمات های چینی سرکنسولگری خود در آمریکا را ترک کردند دیپلمات های چینی سر کنسولگری خود در شهر هوستون را ترک کردند که بنا به درخواست مقامات آمریکایی بسته شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه Houston Chronicle، کارکنان نمایندگی دیپلماتیک قرار بود تا ساعت 16:00 به وقت محلی (ساعت 1:30 بامداد امروز به وقت تهران ) ساختمان سرکنسولگری خود را تخلیه کنند. اندکی قبل از آن پلیس آمریکا محوطه  جنب این ساختمان را بسته و پس از مدتی سه وانت از جمله دو وانت با شماره های دیپلماتیک از سر کنسولگری چین خارج شدند.

حدود ساعت 4:40 بعد از ظهر ، چند نفر از طریق درب پشتی وارد ساختمان شدند که در میان آنها طبق نوشته Houston Chronicle، یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا  بود.

پیش از این ، رویترز گزارش داده بود افرادی که ممکن است مقامات آمریکایی باشند ، سعی کردند به زور درب پشت کنسولگری را باز کنند.

 پاسخ متقابل پکن به واشنگتن با تعطیلی کنسولگری آمریکا - اسپوتنیک ایران
تعطیلی کنسولگری آمریکا در چین، پاسخ متقابل پکن به واشنگتن

به تازگی وزارت امور خارجه آمریکا دستور داد نمایندگی دیپلماتیک چین در هوستون به قول ایالات متحده "برای دفاع  از مالکیت معنوی و اطلاعات شخصی آمریکایی ها" تعطیل شود. براساس گزارش رسانه ها ، عصر سه شنبه ، طرف چینی گویا اسناد موجود در آنجا را سوزانده  است.

به دنبال آن پکن از واشنگتن خواست که این تصمیم خود را فوری لغو کند و خاطرنشان کرد در غیر این صورت با واکنش قاطع چین مواجه خواهد داد.

روابط ایالات متحده و چین همچنان پرتنش است. از یک سو جنگ اقتصادی دو طرف و علاوه بر آن، دولت آمریکا چین را به تاخیر در ارائه اطلاعات درباره نوع جدید ویروس کرونا (کووید 19) متهم می کند. چین نیز به نوبه خود از دخالت واشنگتن در امور داخلی این کشور به ویژه در روابط پکن و هنگ کنگ ناراضی است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا بعید ندانسته كه مقامات ایالات متحده پس ازبستن كنسولگری چین در هوستون خواستار تعطیل شدن برخی دیگر از نمایندگی های دیپلماتیک این كشور شوند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала