پاسخ مسکو به اتهامات غربی ها در خصوص آزمایش سلاح ضد ماهواره

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر پاسخ مسکو به اتهامات غربی ها در خصوص آزمایش سلاح ضد ماهواره
پاسخ مسکو به اتهامات غربی ها در خصوص آزمایش سلاح ضد ماهواره  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اتهامات ایالات متحده و بریتانیا علیه روسیه مبنی بر آزمایش سلاح های ضد ماهواره ای فضایی ، یک اقدام تبلیغاتی است.

به گزارش ااسپوتنیک، این مطلب  در اطلاعیه منتشره  در وب سایت رسمی وزارت خارجه  بیان شده است.

به عقیده این وزارتخانه ، اقدامات غرب با هدف بی اعتبار کردن فعالیت های فضایی روسیه و ابتکارات صلح مسکو برای جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی در فضای کیهانی انجام می شود.

نمایندگان این وزارتخانه تأكید كردند كه 15 ژوئیه این آزمایشات با رعایت كامل قوانین بین المللی انجام شده و خطری برای اشیاء فضایی ایجاد نمی كند. در طی آنها ، " ماهواره بازرس " روسیه اطلاعات فنی درباره وضعیت ماهواره های دیگر روسیه جمع آوری کرد.

 سلاح ضد ماهواره ای   - اسپوتنیک ایران
آمریکا، روسیه را متهم به آزمایش سلاح ضد ماهواره کرد

پیش از این ، ایالات متحده به روسیه پیشنهاد کرده بود که برای جلوگیری از بروز اوضاع مناقشه انگیز در فضای کیهانی ، یک خط ارتباطی ایجاد شود. به گفته کریستوفر فورد ، معاون وزیر امور خارجه آمریكا در امور بین الملل و منع گسترش سلاح های هسته ای ، روسیه در دو هفته گذشته کارهای عجیب و خطرناکی را در مدار انجام داده و به همین دلیل ممکن است برخی سوء تفاهم ها رخ دهد.

این هفته هاروی اسمیت ، سرپرست برنامه فضایی بریتانیا، روسیه را به آزمایش سلاح ضد ماهواره ای فضایی در ژوئیه امسال متهم کرد. وی گفت ، اقداماتی از این نوع ، استفاده صلح آمیز از فضای کیهانی  را تهدید می کند و ممکن است برای ماهواره ها و سیستم های فضایی مهم برای جهانیان  خطر ایجاد نماید.

فرماندهی  فضایی ایالات متحده نیز  اعلام کرد که اطلاعاتی در مورد آزمایشات تسلیحات ضد ماهواره توسط روسیه وجود دارد که تخریب به همراه نداشته است. به گفته این نهاد ، در تاریخ 15 ژوئیه ، یک شیئی از ماهواره روسی "کاسموس 2543" جدا شده که در فهرست فرماندهی فضایی ایالات متحده به عنوان شیئی شماره 45915 ثبت شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала