مصرف برق ۱۰ استان ایران در محدوده قرمز

CC BY 4.0 / IRNA / مصرف برق ۱۰ استان ایران در محدوده قرمز
مصرف برق ۱۰ استان ایران در محدوده قرمز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نقشه مصرف برق ایران نشان می دهد که مناطقی از ۱۰ استان در محدوده قرمز و برخی مناطق در هشت استان و پنج کلانشهر در محدوده زرد قرار دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، بررسی نقشه مصرف برق امروز ۴ مردادماه حاکی از آن است که در حال حاضر استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، همدان، قزوین، کرمانشاه، زنجان، آذربایجان های شرقی و غربی و بخش شمالی کرمان در محدوده قرمز مصرف برق قرار دارند.

قطع برق - اسپوتنیک ایران
قطع برق ادارات پرمصرف تهران توسط نیروهای عملیاتی

ساکنین مناطق یاد شده می توانند با کاهش تنها  ۱۰ درصدی مصرف برق خود، به وضعیت سبز مصرف بازگشته و امکان بهره مندی همه مردم به ویژه هموطنان ساکن در مناطق جنوبی از برق را که در حال حاضر با گرمای شدیدی رو به رو هستند و نیاز مداومی به استفاده از وسایل خنک کننده دارند، فراهم کنند.

همچنین این گزارش حاکی از آن است که استان های  خراسان رضوی، جنوبی، یزد، سمنان، تهران، هرمزگان، بوشهر، لرستان و کلانشهرهای مشهد، تهران، اصفهان، شیراز و اهواز در محدوده زرد مصرفی قرار دارند. ساکنین این مناطق نیز می توانند تنها با کاهش ۵ درصدی مصرف برق خود، در بازگشت به وضعیت سبز تاثیری فوری داشته باشند.

همه ایرانیان با تنظیم درجه کولرهای گازی روی عدد ۲۴ و استفاده از دور کند در کولرهای آبی است می توانند در کاهش مصرف برق و کمک به کاهش هزینه قبض  خود تاثیر بسزایی داشته باشند.

همچنین عدم استفاده از وسایل پرمصرف مانند ماشینهای لباسشویی و ظرفشویی، اتو و جاروبرقی در ساعات پیک شبکه از دیگر راهکارهای کاهش مصرف برق به شمار می رود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала