سقط جنین ۲۰ برابر تلفات سوانح رانندگی در ایران +عکس

اشتراک
طبق آمار رسمی وزارت بهداشت ۲۰ برابر بیشتر از فوتی‌های ناشی از سوانح رانندگی در ایران، سقط جنین وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک، دکتر محمدباقر لاریجانی، معاون آموزشی وزیر بهداشت اعلام کرد که سالانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار سقط جنین غیرقانونی در کشور ایران انجام می‌شود. آمار رسمی وزارت بهداشت در سال ۹۶، حاکی از سقط ۱۰۰۰ جنین به صورت روزانه در کل کشور می‌باشد که تنها حدود ۱۰ مورد آن قانونی است و با توجه به آمار ۱۸ هزار فوتی تصادفات سالانه، می‌توان گفت ۲۰ برابر بیشتر از فوتی‌های ناشی از سوانح رانندگی، سقط جنین وجود دارد. از طرفی گسترش بازار قاچاق داروهای سقط جنین و دسترسی آسان به آن، مسئله‌ی دیگری‌ست که سبب شده است ایران بالاترین رکورد سرعت کاهش نرخ موالید در دنیا را داشته باشد و جمعیت کشور با سرعت فزاینده‌ای در حال سالمند شدن باشد.

View this post on Instagram

A post shared by sima_dargaz (@sima_dargaz) on

بسیاری از کاربران ضمن اظهار تاسف از این آمارها، دلیل اصلی این اتفاقات را گرانی‌ها، تورم و وضعیت اقتصادی جامعه عنوان می‌کنند و معتقدند با شرایط موجود ‏خوشبخت‌ترین ایرانی‌ها همین ۱۰۰۰ نفری هستند که روزانه سقط می‌شوند. کاربرانی نیز عدم اجرا شدن طرح «قانون تسهیل ازدواج جوانان» پس از ۱۵ سال و «طرح جمعیت و تعالی خانواده» پس از ۷ سال تدوین را از دلایل این اتفاق می‌دانند.

View this post on Instagram

A post shared by تاپ ترینهای روز (@top10rooz) on

برخی از کاربران نیز معتقدند در صورتی که برای حفظ جامعه در شرایط مناسب اجازه فروش وسایل پیشگیری از بارداری وجود ندارد و تهیه آن دشوار می‌شود مردم به ناچار اقدام به سقط جنین می‌کنند تا از بارداری‌های ناخواسته در این شرایط اقتصادی جلوگیری کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала