حرص آمریکا: خرید تقریباً تمام ذخایر داروی کرونا در جهان

© REUTERS / Amr Abdallah Dalshحرص آمریکا: خرید تقریباً تمام ذخایر داروی کرونا در جهان
حرص آمریکا: خرید تقریباً تمام ذخایر داروی کرونا در جهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده 90 درصد از دخایر داروی رمدسیویر( (Remdesivir در جهان را خریداری کرده است که از آن برای معالجه بیماران مبتلا به نوع جدید ویروس کرونا (کووید 19) استفاده می شود.

 به گزارش اسپوتنیک، این توسط را دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا اظهار داشته است.

رئیس دولت آمریکا خاطرنشان کرد: این دارو تأثیر بسیار خوبی دارد و به همین دلیل دفتر ریاست جمهوری امکان کنترل ذخایر این دارو را تأمین کرد. براساس گزارش رسانه ها ، ایالات متحده تقریباً تمتم ذخابر Remdesivir برای سه ماه آینده را خریداری کرده است. به این دلیل سایر کشورها درآینده نزدیک قادر به خرید این دارو به مقدار کافی نخواهند بود. 

سازنده داروی کرونا ویروس درباره ویژگی های دارو گفت - اسپوتنیک ایران
سازنده داروی کرونا ویروس درباره ویژگی های دارو گفت

در بسیاری از کشورها ، از جمله ایالات متحده آمریکا ، ژاپن ، جمهوری کره ،هند ،اسرائیل وانگلستان،Remdesivir رسماً برای استفاده از آن  درمعالجه بیماران مبتلا به کرونا تأیید شده است. در ابتدا ، این دارو  برای درمان هپاتیت C و سایر بیماری ها تهیه شده بود .

پیش از این ،خانم سومیا سوامیناتان، دانشمند ارشد سازمان بهداشت جهانی (WHO) این دارو را یگانه داروی امیدوارکننده برای درمان بیماری کووید 19 نامیده بود. به گفته وی ، فعلاً تنها داروی Remdesivir در آزمایش داروهای ضد ویروسی بر ضد بیماری کووید 19 نتیجه بخش و موثر  بوده است. وی خاطرنشان کرد: این دارو تعداد بیماران بستری را کاهش می دهد.

در ماه مه ، دانشمندان انستیتوی ملی آلرژی و بیماریهای عفونی در ایالات متحده ثابت کردند که Remdesivir بهبودی را در بیماران COVID-19 تسریع می کند. 1063 نفر مبتلا به کروناویروس در آزمایشات بالینی شرکت کردند. بیمارانی که Remdesivir داخل وریدی را دریافت کردند سریعتر بهبود پیدا کردند. این دارو همچنین مرگ و میر را کاهش داد: میزان مرگ و میر در بین بیماران در گروه آزمایشی فقط  7.1 درصد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала