کرونا و ازدواج ساده جوانان دم بخت +عکس

اشتراک
برخی از جوانان روز‌های کرونایی را راه خلاصی برای فرار از توقعات و تجمل‌گرایی‌ها و انجام ازدواجی ساده می‌دانند.

به گزارش اسپوتنیک، تاخیر‌های ایجاد شده در ازدواج جوانان و آمار‌های نگران کننده سبب شده است تا محمدمهدی تندگویان معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره این موضوع ابراز نگرانی کند. وی اظهار کرده است که در سال ۹۹ تعطیلات نوروز مصادف با بروز این ویروس بود و بنابراین باعث تعلیق و کاهش ازدواج جوانان شده است. عدم تشکیل زندگی مشترک و افزایش مدت زمان آشنایی دختر و پسر سبب تبعات مخرب روانی و خانوادگی می‌شود، ضمن اینکه عدم تشکیل خانواده و فرزندآوری به طور حتم شتاب جمعیتی را تهدید می‌کند.
همچنین عنوان کرد: «امسال بهترین فرصت است تا زوجین بدون مراسم وارد زندگی مشترک خود شوند، چراکه در حال حاضر برای مردم ویروس کرونا جا افتاده است و کسی از آن‌ها توقع مراسم ندارد و بهتر است برای تشکیل زندگی مشترک و ازدواج بدون تشریفات فرهنگ‌سازی شود.

View this post on Instagram

A post shared by RES (@res_news) on

بسیاری از کاربران با ازدواج ساده و آسان اعلام موافقت می‌کنند و معتقدند ازدواج در چنین شرایط کرونایی مزایای بسیاری دارد و هزینه‌های کمرشکن عقد و عروسی حذف می‌شود. اما گروهی از کاربران این اتفاق را مزیت کرونا نمی‌دانند و آن را از عواقب تورمی می‌خوانند که دولت تدبیر و امید بوجود آورده است. این دسته از کاربران معتقدند در این روزگار حتی برای ازدواج ساده و آسان هم نیم میلیارد پول احتیاج است تا بتوان با این گرانی‌ها حلقه خرید، لوازم اولیه و بسیار ضروری را تهیه کرد، خانه رهن کرد و در نهایت مراسم عقد را برگزار کرد.

View this post on Instagram

A post shared by سامانه خدمات ازدواج آینو (@aino.ir) on

برخی دیگر از کاربران نیز به شدت مخالف ازدواج در شرایط کنونی هستند و بر این باورند جوانان امروزی که خود آینده‌ای در ایران ندارد و در تامین شغل و مسکن خود مانده‌اند چرا باید ازدواج کنند و مسبب افزایش جمعیت باشند و افراد دیگری را وارد این دنیای نامعلوم و پر از ظلم کنند؟!

View this post on Instagram

A post shared by شهرآرانیوز (@shahraranews) on

کاربرانی نیز از عنوان هدیه کرونا گلایه می‌کنند و این اتفاقات را هدیه بی‌کفایتی مسئولین کشور خود می‌دانند که مسبب تباه شدن زندگی جوانان دهه ۶۰ شدند که با این گرانی‌ها هنوز نتوانسته‌اند برای ازدواج اقدام کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала