مقام سابق آمریکایی: ترامپ از مامورین فدرال به عنوان نوچه‌هایش استفاده می‌کند

© REUTERSمقام سابق آمریکایی: ترامپ از مامورین فدرال به عنوان نوچه‌هایش استفاده می‌کند
مقام سابق آمریکایی: ترامپ از مامورین فدرال به عنوان نوچه‌هایش استفاده می‌کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سابق آژانس گمرک و امور مهاجرتی آمریکا با محکوم کردن اقدامات ترامپ به خاطر مستقر کردن مأمورین فدرال در شهر پورتلند برای سرکوب معترضین آن را ناشی از عدم موفقیت رهبری ترامپ دانست است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گاردین، جان سندوِگ، رئیس سابق آژانس گمرک و امور مهاجرتی آمریکا با محکوم کردن اقدامات ترامپ به خاطر مستقر کردن مأمورین فدرال در شهر پورتلند برای سرکوب معترضین آن را ناشی از عدم موفقیت رهبری ترامپ دانست است.

علیه معترضین در پورتلند از گاز اشک آور و بمب صوتی استفاده شد+ویدیو - اسپوتنیک ایران
علیه معترضین در پورتلند از گاز اشک آور و بمب صوتی استفاده شد+ویدیو

وی گفت که ترامپ از مأموران فدرال به‌عنوان جوخه نوچه‌هایش استفاده می‌کند تا اعتراضات در بزرگ‌ترین شهر ایالت اورگن را سرکوب کند. همچنین با اشاره به تلاش ترامپ برای گسیل شمار بیشتری از مأموران فدرال به شیکاگو و آلبوکرک افزود: چنین سیاست‌هایی نشانه "فقدان رهبری در دولت ترامپ" است.

سندوِگ ادامه داد: "معتقدم چنین کاری سوء استفاده از وزارت امنیت داخلی است. منظورم این است که رئیس‌جمهور واقعاً از این وزارت به‌عنوان جوخه‌ای از نوچه‌هایش استفاده می‌کند. این همان چیزی است که در حال وقوع است."

وی با انتقاد از نحوه برخورد دولت آمریکا با معترضان در شهرهای مختلف، آن را «بحرانی ساختگی» و ناشی از سیاست‌های ترامپ توصیف کرد.

تا کنون مقامات آمریکایی زیادی از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، انجام تحقیقاتی درباره نحوه برخورد مأموران فدرال با معترضان را خواستار شده‌اند.

قتل جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس سفید پوست این کشور، هفته‌هاست که اعتراضات سراسری در آمریکا و حتی در کشورهای غربی دیگر را علیه خشونت پلیس و نژاد پرستی به همراه داشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала