نتیجه رمز گشایی جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی

© Sputnik / Mazyar Asadiنتیجه رمز گشایی جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی
نتیجه رمز گشایی جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیر امور خارجه اوکراین نتیجه رمز گشایی جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، یوگنی ینین معاون وزیر امور خارجه اوکراین امروز جمعه گفت؛ رمزگشایی جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی "تاثیر عامل خارجی غیرقانونی" در سقوط هواپیما را اثبات می کند.

جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی - اسپوتنیک ایران
آنالیز جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی در فرانسه انجام شد

معاون وزیر امور خارجه اوکراین در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: رمزگشایی این حقیقت که عامل خارجی غیرقانونی بر بدنه هواپیما تاثیر گذاشته است را اثبات می کند.

پیش از این دفتر امنیت حمل و نقل کانادا اعلام کرد که تیمی از کارشناسان بین المللی تجزیه و تحلیل اولیه اطلاعات ضبط شده از جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی را انجام دادند. رمزگشایی داده های جعبه های سیاه از 21 ژوئیه در پاریس آغاز شد.

ینین پیشتر اعلام کرده بود که رمز گشایی جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی با وجود آسیب های خارجی با موفقیت انجام شده است.

وی همچنین از شرکایی که در رمزگشایی "جعبه های سیاه" هواپیمای اوکراینی کمک کردند، تشکر و قدرانی کرد و اظهار داشت که هفته آینده قرار است هیئتی از ایران برای مذاکره در این خصوص به کی یف سفر کند.

هشتم ژانویه (18 دی ماه) یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 اوکراینی که با 167 مسافر و 9 خدمه پروازی در حال پرواز به مقصد کی یف بود، در نزدیکی تهران سقوط کرد و تمامی مسافران این پرواز جان خود را از دست دادند. اغلب مسافران این پرواز ایرانی و سایر سرنشینان آن از اتباع کشورهای اوکراین، کانادا، آلمان، سوئد و افغانستان بودند.

11 ژانویه (21 دی) ستاد کل نیروهای مسلح ایران با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که هواپیمای مسافربری بوئینگ اوکراینی بر اثر خطای انسانی و به صورت غیرعمد مورد اصابت موشک پدافند سپاه قرار گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала