وزیر راه و شهرسازی ایران: اقدام جنگنده آمریکایی حرکت تروریستی بود

© Sputnik / POUYA MAMAGHANIوزیر راه و شهرسازی ایران: اقدام جنگنده آمریکایی حرکت تروریستی بود
وزیر راه و شهرسازی ایران: اقدام جنگنده آمریکایی حرکت تروریستی بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر راه و شهرسازی ایران وعده پیگیری در مورد اقدام جنگنده آمریکایی در رهگیری هواپیمای مسافربری ماهان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی ایران اقدام جنگنده‌های آمریکایی را حرکت تروریستی نامید و گفت: سازمان هواپیمایی کشوری پیگیری حقوقی این اتفاق را انجام خواهد داد.

وی با اشاره به اقدام دو جنگنده آمریکایی در نزدیک شدن به هواپیمای مسافربری ماهان اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشوری مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به این اقدام را به سازمان هواپیمایی بین المللی (ایکائو) اعلام کرده و پیگیری حقوقی این اتفاق را انجام خواهد داد.

اسلامی تصریح کرد: این یک حرکت تروریستی است که توسط دولت آمریکا انجام شده و حتما باید کشورها و جامعه بین المللی این حرکت مسموم را محکوم کنند.

دیشب دو جنگنده  F-15 آمریکا با پرواز بر فراز منطقه «التنف» در مرز عراق و سوریه برای هواپیمای مسافربری ایران که از سوریه به سمت لبنان در حرکت بود، مزاحمت ایجاد کردند. در پی این حادثه خلبان هواپیما مجبور به فرود ناگهانی در ارتفاع بسیار پایین شد که در نتیجه آن تعدادی از سرنشینان زخمی شدند. دو مقام آمریکایی در گفت‌وگوی کوتاه با خبرگزای رویترز مدعی شدند که یک جنگنده آمریکایی از نوع «F-15» صرفا در حوزه دید هواپیمای مسافربری ایرانی قرار گرفت، ولی این رخداد در فاصله امن صورت گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала