هشدار مقام مسئول ایرانی درباره احتمال مرگ و میر بالا به خاطر کرونا

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار مقام مسئول ایرانی درباره مرگ و میر بالا به خاطر کرونا
هشدار مقام مسئول ایرانی درباره مرگ و میر بالا به خاطر کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک: ویروس کرونا با سرعت بالایی در حال گسترش است، هیچ شهر و روستا و نقطه و مکانی در حصار امنی قرار ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه آفتاب، سید محمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در دل ما آشوب بزرگی است و اگر مردم و مسوولین همکاری نکنند شاهد عوارض و مرگ و میر بالایی در استان خواهیم بود.

وی تصریح کرد:‌ ویروس کرونا با سرعت بالایی در حال گسترش است، هیچ شهر و روستا و نقطه و مکانی در حصار امنی قرار ندارد، در کمیجان و دلیجان تقریباً تمام تخت‌های اختصاص یافته به کرونا پر شده است. سرریز بیماران را باید در حیاط بخوابانند یا سرریزها را برای اراک اعزام کنند که خود این کار بسیار خطرناکی است.

شمار موارد ابتلا به کرونا در روسیه از 800 هزار نفر عبور کرد - اسپوتنیک ایران
شمار موارد ابتلا به کرونا در روسیه از 800 هزار نفر عبور کرد

جمالیان افزود: در ساوه نیز چنین اتفاقی افتاده هم اکنون بیمارستان مدرس و شهیدچمران ظرفیتی که برای کرونا داشته است، پر شده است. در تابستان انتظار بیماری‌های عفونی را نداشتیم، در این فصل بیشتر تصادفات و حوادث ترافیکی بوده که آنها وجود دارد و این هم اضافه شده، ضمن اینکه کمبود شدید نیروی پرستاری استان باعث شده که تاب و توان کادر درمان به انتها برسد هر روز در بازدیدها گله مندی شدید داریم، البته واقعا پرسنل با جان و دل کار می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: لغو مراسم‌ها به سیاست‌گذاری‌های کلان هر شهر بر می‌گردد، اگر مسئولین هر شهرستان چنین تصمیمی بگیرند مشکلات کمتر خواهد شد. برگزاری مراسم در تالارها مصوبه ملی است که در کشور باید تا اطلاع ثانوی تالارها تعطیل باشند و مراسم‌های عزاداری محدود باشند، ولی متاسفانه با این که در شهر ما وضعیت قرمز شده هنوز شاهد این اتفاقات هستیم.

جمالیان اظهار کرد: از مردم عاجزانه خواهشمندم، این مسائل را جدی بگیرید، چیزی که ما پیش‌بینی می‌کنیم به وقوع خواهد پیوست و ما داریم روزی را می‌بینیم که مجبوریم بیماران را در حیاط یا پارکینگ فقط با یک اکسیژن درمان کنیم و نتوانیم خدماتی را که در شان مردم است به آنها ارائه دهیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала