انتشار ویدئوی رهگیری هواپیمای مسافربری ایرانی توسط جنگنده آمریکایی

اشتراک
ویدئوی رهگیری هواپیمای مسافربری ایرانی توسط جنگنده آمریکایی در اینترنت منتشر شد.

به گزارش اسپوتنیک، این ویدئو توسط رسانه های ایران منتشر گردیده است.

پیشتر گزارش شده بود که جنگنده های آمریکایی  به یک هواپیمای مسافربری ایرانی که از تهران به بیروت پرواز می کرد، نزدیک شده اند . در ابتدا ، اطلاعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه جنگنده هایی که هواپیمای ایرانی  را رهگیری کردند، شاید  اسرائیلی باشند اما  پس از آن خبرگزاری صدا و سیمای ایران  با استناد به خدمه  گزارش داد که جنگنده های رهگیر، آمریکایی بودند.

رسانه های ایرانی ازآسیب دیدن  چند نفر هنگام تلاش  خلبان  برای دوری  از برخورد با جنگنده ها خبر دادند. این حادثه ، طبق گزارش رسانه ها ، در منطقه التنف سوریه ، محل استقرار نیروهای آمریکایی رخ داده است. این هواپیما در بیروت فرود آمد ، مسافران  در انجا پیاده شدند و سپس هواپیما سوخت گیری کرده  و به تهران بازگشت.

​سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در رابطه با این حادثه برای هواپیمای شرکت هواپیمایی ماهان اظهار داشت که جزئیات حادثه در دست بررسی است و پس از تکمیل اطلاعات اقدامات لازم سیاسی و حقوقی به عمل خواهد آمد.

دیرتر دفتر مطبوعاتی فرماندهی مرکزی ارتش آمریكا (سنتکوم) اعلام کرد هواپیمای اف 15 نیروی هوایی آمریكا با در نظر داشتن استانداردهای بین المللی ، ازفاصله یک كیلومتری هواپیمای مسافربری ایران را اسكورت می كرد.

​در بیانیه فرماندهی مرکزی ارتش  آمریكا گفته می شود : "دیشب یک جنگنده F-15 ایالات متحده در یک مأموریت هوایی معمولی در منطقه فعالیت ائتلاف در پادگان تنف در سوریه ، یک هواپیمای مسافربری ماهان ایر را در مسافت ایمن تقریباً 1000 متری از این هواپیما ، مورد معاینه و بازرسی بصری استاندارد قرار داد".

خاطرنشان می شود: پس از آنكه خلبان F-15 هواپیما را به عنوان هواپیمای مسافربری ماهان ایر شناسایی كرد ، هواپیمای جنگنده آمریكایی دوباره به مسافت ایمن رفت.

فرماندهی ایالات متحده تأکید کرد که "این رهگیری حرفه ای مطابق با استانداردهای بین المللی انجام شده است."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала