فایده شکلات برای سلامتی قلب

© Fotolia / FomaAЦветы орхидеи и шоколад
Цветы орхидеи и шоколад  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خوردن شکلات حداقل یک‌بار در هفته رگ‌های خونی قلب را سالم نگه می‌دارد و دانشمندان معتقدند که محصولات شیرین نه‌تنها برای روح بلکه برای قلب نیز مفید هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، تحقیقات کالج پزشکی بیلور در هوستون، تگزاس ایالات متحده نشان می‌دهد که خوردن شکلات، حداقل یک‌بار در هفته با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی همراه است.

محقق این تحقیق، دکتر چایاکیت کریتاناوونگ گفت: " نتایج تحقیق ما نشان می‌دهد که شکلات به سالم نگه‌داشتن رگ‌های خونی قلب کمک می‌کند."

وی افزود: "مطالعات بالینی گذشته نشان دادند که شکلات برای فشارخون و برای محافظت رگ‌های خونی مفید است . "

محققان مطالعات پنج دهه گذشته را مورد بررسی قرار دادند و ارتباط بین مصرف شکلات و بیماری عروق کرونر و انسداد عروق کرونر را بررسی کردند.

این تحلیل شامل 6 مطالعه با 336 هزار و 289 شرکت‌کننده بود که مصرف شکلات را گزارش کردند.

 اگر جزء اين مشاغل هستيد، حتما شکلات بخورند  - اسپوتنیک ایران
اگر جزء اين مشاغل هستيد، حتما شکلات بخورند

پیگیری تقریبا 9 ساله نشان داد، در 14 هزار و 43 شرکت‌کننده بیماری عروق کرونر و 4667 حمله قلبی گزارش شد.

در مقایسه با مصرف شکلات کمتر از یک‌بار در هفته، خوردن شکلات بیش از یک‌بار در هفته با هشت درصد کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر مرتبط بود.

دکتر کریتاناوونگ گفت: "شکلات حاوی مواد مغذی سالم برای قلب مانند فلاونوئیدها، متیل اکسانتین‌ها، پلی فنول‌ها و اسید استئاریک است که ممکن است باعث کاهش التهاب و افزایش کلسترول خوب (لیپوپروتئین با چگالی بالا یا کلسترول HDL ) شود."

در این مطالعه که در نشریه اروپایی پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق منتشرشده به نوع خاصی از شکلات و یا اندازه ایده آل مصرف شکلات اشاره نشده است.

دکتر کریتاناوونگ گفت: "شکلات برای پیشگیری از بیماری عروق کرونر نویدبخش است، اما تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود چه مقدار و چه شکلاتی توصیه شود."

وی افزود: "به نظر می‌رسد مقادیر متوسطی از شکلات باعث محافظت از عروق کرونر می‌شود، اما به‌احتمال‌زیاد مقادیر زیاد سودمند نخواهد بود. "

وی هشدار داد: "کالری، قند، شیر و چربی موجود در محصولات تجاری به‌ویژه برای افراد دیابتی و افراد چاق در زمان مصرف شکلات باید موردتوجه قرار گیرد. "

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала