ترامپ: شاید تعداد دیگری از نمایندگی های دیپلماتیک چین در امریکا تعطیل شوند

© REUTERS / Leah Millisترامپ: شاید تعداد دیگری از نمایندگی های دیپلماتیک چین در امریکا تعطیل شوند
ترامپ: شاید تعداد دیگری از نمایندگی های دیپلماتیک چین در امریکا تعطیل شوند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا بعید ندانست كه مقامات ایالات متحده پس ازبستن كنسولگری چین در هوستون خواستار تعطیل شدن برخی دیگر از نمایندگی های دیپلماتیک این كشور شوند.

به گزارش اسپوتنیک، رهبر آمریكا افزود: "شما می بینید كه چه اتفاقی دارد  می افتد. ما معتقدیم كه در آنجا (کنسولگری چین در هوستون) آتش سوزی رخ داده است. همه در مورد آن صحبت كرده اند. من فکر می كنم آنها اسناد و مدارک را می سوزاندند. ..."

تهدید شدن سفارت چین در آمریکا به انفجار با بمب و قتل کارکنان 
 - اسپوتنیک ایران
تهدید شدن سفارت چین در آمریکا به انفجار با بمب و قتل کارکنان

بتازگی وزارت امور خارجه آمریکا  ،نمایندگی دیپلماتیک چین در هوستون را "برای دفاع  از مالکیت معنوی و اطلاعات شخصی آمریکایی ها" تعطیل کرد. براساس گزارش رسانه ها ، عصر سه شنبه اسناد موجود در آنجا سوزانده شد.

پکن از واشنگتن خواست که این تصمیم خود را فوری لغو کند و خاطرنشان کرده  در غیر این صورت با واکنش قاطع چین مواجه خواهد داد.

روابط ایالات متحده و چین همچنان پرتنش است. از یک سو جنگ اقتصادی دو طرف و علاوه بر آن، دولت آمریکا چین را به تاخیر در ارائه اطلاعات درباره نوع جدید ویروس کرونا (کووید 19) متهم می کند. چین نیز به نوبه خود از دخالت واشنگتن در امور داخلی این کشور به ویژه در روابط پکن و هنگ کنگ ناراضی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала