اولین واکنش وزارت خارجه آمریکا نسبت به حمله به خبرنگار شبکه اول روسیه

© AP Photo / J. Scott Applewhiteوزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده متعهد است امنیت خبرنگاران را تأمین کند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اعلامیه وزارت خارجه آمریکا، آمریکا به بررسی موضوع مرتبط با حمله به خبرنگار شبکه اول روسیه خواهد پرداخت و هر کس در نقض قانون مقصر باشد، باید پاسخگو باشد.

نماینده وزارت امورخارجه آمریکا در ادامه گفت:«آمریکا متعهد است از امنیت کارمندان رسانه‌ای حمایت کند و به بررسی و تحقیق در باره موضوع حمله به خبرنگار شبکه اول روسیه خواهد پرداخت تا مقصران نقض قانون به مسئولیت‌پذیری جلب شوند. آمریکا حملات، فشار و زورگویی علیه کارمندان بخس رسانه‌ای هم در ایالات متحده و هم در سراسر جهان را محکوم می کند».

واکنش ها به شلیک پلیس آمریکا به خبرنگار اسپوتنیک  - اسپوتنیک ایران
واکنش ها به شلیک پلیس آمریکا به خبرنگار اسپوتنیک

روز 22 ماه ژوئیه، دفتر خبری شبکه یک روسیه اطلاع داده بود که گروه تصویر برداری این شبکه در نتیجه حمله به مردم در پورتلند آسیب دیده است. در این شهر تظاهرات ها به خاطر مرگ جرج فلوید ادامه دارد. به گفته دیپلمات روس یک پیام اعتراض آمیز به وزارت خارجه فرستاده شد. ما از وزارت خارجه خواستیم که تحقیق و بررسی دقیقی انجام داده و ما را از نتایج آن آگاه سازد.

سفیر روسیه در آمریکا گفت: « ما فورا با خبرنگاران روس تماس گرفتیم. وضعیت سلامتی آنها نگران کننده نیست و به کمک پزشکی نیاز ندارند. به آنها توصیه کردیم که از طرف های درگیر دوری کرده و در فاصله امنی قرار بگیرند».

وی همچنین خاطر نشان کرد که سفارت قصد دارد ثابت کند که سازمان های حقوق بشر که نقض حقوق کارکنان رسانه ها در آمریکا را تحت کنترل دارند، از این موضوع آگاه شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала