پاسخ ظریف به سوال اسپوتنیک: چگونه می توان بر "قلدر" کاخ سفید پیروز شد؟

© REUTERS / Evgenia Novozheninaپاسخ ظریف به سوال اسپوتنیک: چگونه می توان بر "قلدر" کاخ سفید پیروز شد؟
پاسخ ظریف به سوال اسپوتنیک: چگونه می توان بر قلدر کاخ سفید پیروز شد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در مصاحبه با خبرنگار اسپوتنیک درباره توییت چندی پیش خود توضیح داد که در آن گفته می شد در کاخ سفید «باند غیر قانونی» به ریاست « یک قلدر» کار می کنند و به این سوال پاسخ داد که چطور می توان بر این «غیر قانونی ها» پیروز شد.

ظریف گفت:" دنیا به این نتیجه رسیده است که ایالات متحده یک شریک قابل اعتماد نیست و همه مقررات قانونی را زیر پا می گذارد و به هیچ تعهدی پایبند نیست، این با نظم جهانی سازگاری ندارد و تاکید بر قانون و تاکید بر چند جانبه گرایی علی رغم فشارهایی که ایالت متحده بر نظام چند جانبه وارد می کند بالاخره کارآمد خواهد بود زیرا منافع عمومی جهان در مقابله با این حرکت دولت کنونی ایالات متحده و حتی منافع آمریکا است، حتی مردم آمریکا به این نتیجه رسیده اند که با قانون شکنی نمی توان در دوره میان مدت و دراز مدت موفق شد.

برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران - اسپوتنیک ایران
آمریکا: شرکت های چینی از ترس تحریم آمریکا در ایران توسعه نخواهند یافت

سول دیگر خبرنگار اسپوتنیک چنین بود: در مصاحبه ای با خبرگزاری اسپوتنیک تقریبا ۲سال و نیم پیش ( در فوریه سال ۲۰۱۸) شما تاکید کردید که اگر آمریکا از برجام خارج شود به کشورمنزوی تبدیل خواهد شد. آیا آمریکا بر اساس پیش بینی شما به چنین کشوری تبدیل شده است؟  

حتما به یک کشور منزوی و قانون شکن تبدیل شده است، اما کشوری است که امکانات بانکی جدی دارد و تاثیر بر سیستم بانکی جهانی دارد، ولی یک نتیجه مهمی حاصل شده است که دنیا به این فکر افتاده است که آیا باید این اقتدار آمریکا بر نظام بانکی را بپذیرد و یا نیاز است آن را تغییر دهد، امروز ما یک حرکت هایی به این سمت ملاحظه می کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала