آمریکا: تسلیحات هایپرسونیک ما موجب توازن در آسیا و اقیانوسیه می شود

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا: تسلیحات هایپرسونیک ما موجب توازن در آسیا و اقیانوسیه می شود
آمریکا: تسلیحات هایپرسونیک ما موجب توازن در آسیا و اقیانوسیه می شود  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور کنترل تسلیحات گفت: سلاح های هایپرسونیک ساخت آمریکا باعث "توازن"در منطقه آسیا و اقیانوسیه می شوند.

به گزارش اسپوتنیک، مارشال بیلینگزلی دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا و  نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور کنترل تسلیحات، گفت: سلاح های هایپرسونیک ایجاد شده توسط آمریکا موجب "موازنه" در منطقه آسیا و اقیانوسیه می شود.

به گفته بیلینگزلی، ایالات متحده در حال حاضر مشغول ساخت سیستم های هایپرسونیک برای تسلیحات هسته ای نیست.

جنگنده  اف 15   - اسپوتنیک ایران
جنگنده اف -15ای اکس برای حمل سلاح هایپرسونیک

وی گفت: "ایالات متحده ،  تا آنجا كه ​​من می دانم، در حال توسعه تسلیحات هسته ای هایپسونریک نیست، بلكه اسلحه های هایپرسونیک ما دارای تجهیزات معمولی است. من فکر می کنم که این سلاح ها به ویژه در منطقه آسیا و اقیانوسیه برای ما به یک موازنه مهم تبدیل می شوند."

وی یادآور شد که ایالات متحده آمریکا در آزمایش سلاح های  هایپرسونیک از چین عقب مانده است.

.شایان ذکر است، در ماه مه، دونالد ترامپ از ساخت تجهیزات نظامی "باورنکردنی" در سطح بی سابقه در امریکا  خبر داد. بعداً، ویکتور موراخوفسکی کارشناس نظامی روس و سردبیر مجله روسی " آرسنال اوتچستوو" اظهار داشت که در"موشک سوپر دوپر"ی که ایالات متحده وعده داده، هیچ تحول بزرگی مشاهده نمی شودو زیرا از فن آوری های شناخته شده در ساخت آن استفاده شده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در پاسخ به اظهارات ترامپ اظهار داشته بود که مسکو هیچ وقت از رفتار ایالات متحده که بطور مکرر اعلام می کند موشک هایی دارد که "هیچ کس حتی نمی تواند  تصور آنرا بکند، همواره متعجب می شود."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала