نیروهای ائتلاف یک پایگاه نظامی را به زودی به عراق تحویل می‌دهند

© Flickr / ell brown نیروهای ائتلاف یک پایگاه نظامی را به زودی به عراق تحویل می‌دهند
نیروهای ائتلاف یک پایگاه نظامی را به زودی به عراق تحویل می‌دهند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروهای ائتلاف پایگاهی را که در اختیار اسپانیا بود را تا 25 ژوئیه به عراق تحویل می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک، نیروهای ائتلاف بین المللی، کنترل پایگاه بسمایه، جایی که قبلاً ارتش اسپانیا در آن مستقر شده بود را در تاریخ 25 ژوئیه به عراق تحویل خواهند داد. این مطلب در روز چهارشنبه در یک جلسه مطبوعاتی توسط معاون فرمانده عملیات Inherent Resolve در عراق و سوریه، سرلشکر کنت اکمان اعلام شد.

آمریکا خروج نظامیانش را به زودی شروع می کند - اسپوتنیک ایران
آمریکا خروج نظامیانش از عراق را به زودی شروع می کند

وی افزود: " در تاریخ 25 ژوئیه، ما یک گام دیگر (با هدف کاهش حضور نیروهای ائتلاف)، انتقال کنترل پایگاه در بسمایه به عراقی ها را بر عهده خواهیم داشت. در آنجا اسپانیا آموزش 50 هزار نیروی امنیتی عراقی از سال 2015 را انجام داد. او گفت، بنابراین ائتلاف و اسپانیا می توانند از آنجا خارج شوند. "

اکمان گفت، ائتلاف با حضور خود در عراق "کاهش تدریجی" نیروها را انجام می‌دهد. وی گفت: "ما این کار را به تدریج و با هماهنگی نزدیک با مقامات عراقی انجام خواهیم داد."  

در ماه ژوئن، در بیانیه مشترک مقامات آمریکایی و عراقی پس از مذاکرات در چارچوب گفتگوی استراتژیک که بین آنها آغاز شده بود، گفته شد که واشنگتن در ماه های آینده به کاهش حضور نظامی خود در عراق ادامه می دهد و با بغداد در مورد وضعیت سربازان آمریکایی باقی مانده در این کشور گفتگو خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала