ظریف از محتوای پیام روحانی به پوتین سخن گفت + ویدئو

© AFP 2023 / Atta Kenareظریف از محتوای پیام روحانی به پوتین سخن گفت + ویدئو
ظریف از محتوای  پیام روحانی به پوتین سخن گفت + ویدئو  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران از محتوی پیام حسن روحانی، رئیس جمهور ایران برای همتای روس سخن گفت که توسط وی به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تقدیم شد.

به گزارش اسپوتنیک، ظریف گفت :  پیام آقای روحانی در ارتباط با موضوع برجام و برخی مسائل دوجانبه را به  پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کردم.

محمد جواد ظریف در تشریح نتایج سفر روز گذشته خود به مسکو گفت: در جریان این سفر در  مجموع  حدود ۴ ساعت و نیم مذاکره فشرده با مقامات روسیه از جمله رئیس‌جمهور و وزیر خارجه این کشور داشتم.

وی با بیان اینکه در این گفت‌وگوها در ارتباط با مسائل برجام، مسائل منطقه و همکاری‌های دوجانبه رایزنی و گفت‌وگو شد،  افزود  در جریان مذاکره با آقای پوتین، پیام ویژه آقای رئیس‌جمهور در مورد وضعیت برجام و برخی از مسائل دوجانبه را به ایشان رساندم.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه گفت‌وگو  با خبرگزاری صدا و سیما ادامه داد: در زمان آقای خاتمی توافقی ۱۰ ساله بین دو کشور ایران و روسیه امضا شده بود و دو کشور تصمیم گرفته بودند که در صورت رضایت از اجرای قرارداد  هر  ۵ سال یک بار این توافق را تمدید کنند، این قرارداد دو بار  تاکنون تمدید شده  و اسفند ماه مدت تمدید دوباره آن  به اتمام می رسد در همین چارچوب در جریان رایزنی که با مقامات روسیه داشتیم تصمیم گرفتیم که یک قرارداد راهبردی جامع و درازمدت بین دو کشور تدوین  می‌شود و در واقع  قرارداد مورد اشاره به روز  و برای تصویب به مجلس  دو  کشور ارائه شود .

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала