شناسایی بدافزار اندرویدی بلک‌راک با قابلیت سرقت رمز عبور

© Flickr / WolfVision GmbHبدافزار اندروید
بدافزار اندروید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بدافزار جدید اندرویدی به‌نام BlackRock کشف شده است که امکان سرقت اطلاعات حساس مانند رمز عبور و کارت اعتباری را به مجرمان سایبری می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای « پرایم»، بدافزار جدید اندرویدی به‌نام BlackRock کشف شده است که امکان سرقت اطلاعات حساس مانند رمز عبور و کارت اعتباری را به مجرمان سایبری می‌دهد.

بدافزار جدید اندرویدی در انجمن‌های جرم‌خیز سایبری دیده می‌شود که قابلیت‌های متنوعی برای سرقت داده دارد. این بدافزار ظاهرا ۳۳۷ اپلیکیشن اندرویدی را هدف قرار داده است. بدافزار جدید که به‌نام BlackRock شناسایی شد، ظاهرا از ماه مه سال جاری فعالیت می‌کند. شرکت تحقیقاتی امنیت موبایل ThreatFabric اولین‌بار نسبت به خطرهای بدافزار جدید هشدار داد.

نام ترامپ به عنوان بدترین رمز عبور برای کامپیوتر شناخته شده است - اسپوتنیک ایران
نام ترامپ به عنوان بدترین رمز عبور برای کامپیوتر شناخته شده است

بدافزار جدید اندرویدی با تکیه بر کدهای یک بدافزار قدیمی به‌نام Xerex توسعه یافته است که آن هم خود مبتنی بر کدهای بدافزاری دیگر بود. بلک‌راک در دسته‌ی تروجان‌های بانکی اندرویدی قرار می‌گیرد و عملکردی مشابه با آن‌ها دارد. منتهی ظاهرا بدافزار جدید، نسبت به نمونه‌های قبلی، اپلیکیشن‌های بسیار بیشتری را هدف قرار می‌دهد.

تروجان بلک‌راک، نام کاربری و رمز عبور را در صورت وجود، از اپلیکیشن‌های هدف سرقت می‌کند. همچنین قربانی را مجبور می‌کند تا اطلاعات کارت اعتباری خود را در اپلیکیشن‌های مجهز به قابلیت‌های پرداخت، وارد کند.

لیست هدف برنامه‌های غیرمالی شامل برنامه‌های معروفی می باشد اما محدود به Tinder ، TikTok ، پلی‌استیشن ، فیس بوک ، اینستاگرام ، اسکایپ ، اسنپ چت ، توییتر ، گریندر ، VK ، Netflix ، Uber ،eBay ، Amazon ، Reddit و Tumblr نمی باشد. این اولین باری نیست که بدافزارهای موبایل از ویژگی‌های دسترسی Android استفاده می‌کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала