ربیعی: عرضه ارز در بازار نیما رو به افزایش است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران
علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی دولت ایران اظهار کرد: دولت فعلا تصمیمی در خصوص تامین نرخ و نوع ارز از ۴۲۰۰ تومانی به نیمایی در خصوص نهاده های دامی اتخاذ نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، علی ربیعی سخنگوی دولت ایران، روز سه شنبه در نشست خبری بیان داشت: دولت فعلا تصمیمی در خصوص تامین نرخ و نوع ارز از ۴۲۰۰ تومانی به نیمایی در خصوص نهاده های دامی اتخاذ نکرده است.

علی ربیعی، سخنگوی دولت - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
روسیه برای امضای تفاهم نامه در اولویت است

وی با اشار به اینکه نوسانات بازار ارز هم موضوعی بود که در هفته گذشته در جلسات مکرر ستاد اقتصادی دولت پیگیری شد، اظهار داشت: خوشبختانه منحنی قیمت ارز در حال سر به زیر شدن است و این امر در سایه سیاست ها و زحمات دولت و بانک مرکزی در خصوص بازگشت ارز به قیمت واقعی صورت گرفته است.

ربیعی گفت: در این مدت تلاش کردیم که ارزهای خارج از کشور برگردد و خوشبختانه وزارت امور خارجه و بانک مرکزی در این حوزه تلاش های موثری کردند و حداقل در دو کشور چشم انداز بسیار روشنی ایجاد شد که بتوانیم ارزهایمان را به کشور برگردانیم.

ربیعی تصریح کرد: هم رئیس‌جمهور محترم و هم رئیس محترم بانک مرکزی در دو هفته اخیر صریحا اعلام کردند که این افزایش نرخ ارز ناپایدار است و دلیل آن هم روشن است. واقعیت های بازار ما از طرف عرضه و تقاضا نشان می‌دهد که این افزایش قیمت واقعی نیست. از طرف عرضه با پایان یافتن رفع تعهد ارزی صادرکنندگان، عرضه آنها در بازار نیما رو به افزایش است. البته دیگران هم وقتی دیدند که نرخ در حال کاهش است شتاب خود به سوی عرضه را افزایش می‌دهند، این در حالی است که در طرف تقاضا هم ما کنترل‌ هایی انجام دادیم و تولید داخلی را بالا بردیم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала