تأثیر کووید بر بازار کار انگلیس

© AFP 2023 / Daniel Leal-Olivasانگلیس
انگلیس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعداد شرکت‌هایی که قصد دارند در ۶ ماه آینده نیروهای مازاد خود را تحت تأثیر پاندمی کرونا اخراج کنند به ۵۳ درصد رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، آخرین نظر سنجی سازمان تولید کنندگان بریتانیا، «ساخت انگلیس»، نشان داد که تعداد شرکت‌هایی که قصد دارند در ۶ ماه آینده نیروهای مازاد خود را تحت تأثیر پاندمی کرونا اخراج کنند به ۵۳ درصد رسیده است.

بدترین آشفتگی انگلیس در 300 سال اخیر - اسپوتنیک ایران
بدترین آشفتگی انگلیس در 300 سال اخیر

طبق این گزارش از سال ۱۹۸۰ تاکنون چنین مقیاسی از اخراج نیروهای متخصص در بخش تولید دیده نشده بود و این وضعیت مشابه یک کشتارگاه واقعی است. تقریباً یک سوم (۳۲.۳ درصد) از شرکت‌ها قصد دارند بین ۱۱ تا ۲۵ درصد از کارکنان خود را برکنار کنند. کمتر از ۸ درصد شرکت‌ها می‌خواهند بین یک چهارم تا نیمی از نیروی کار خود را مرخص کنند.

استفان فیبسون مدیر عامل سازمان «ساخت انگلیس» در اینباره گفت:«هیچ راهی برای پنهان کردن این واقعیت دردناک وجود ندارد. علاوه بر تأثیر نگران‌کننده‌ای که این وضعیت برای امرار معاش افراد در سراسر بریتانیا به وجود می‌آورد، صنعت نمی‌تواند از پس از دست دادن این مقدار مهارت با ارزش بر بیاید، مهارت‌هایی که برای بازسازی دوباره اقتصاد و سرمایه‌گذاری ما در صنایع آینده ضروری خواهد بود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала