اعلام هشدار کرونایی در تهران

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadeh کرونا در ایران
 کرونا در ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
استان تهران بیش از یک هفته است، که در وضعیت هشدار قرار گرفته و لزوم مراقبت شهروندان مورد تاکید است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»،رعایت پروتکل های بهداشتی در حالی توسط تعدادی از شهروندان بی اهمیت تلقی می شود که استان تهران بیش از یک هفته است، که در وضعیت هشدار قرار گرفته و لزوم مراقبت شهروندان مورد تاکید است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت نیز با بیان اینکه تاکنون ۱۵ درصد تهرانی‌ها به کرونا مبتلا شده‌اند، هشدار داده است، که در صورت عدم استفاده از ماسک و رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی در اماکن پر تجمع شاهد تشدید شیوع ویروس کرونا خواهیم بود.

جزیره کیش  - اسپوتنیک ایران
بازگشت برخی از محدودیت‌های کرونایی به جزیره کیش

مردم در رابطه با رعایت توصیه های بهداشتی گفتند:

-        باید همه با زدن ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی جلوی شیوع این بیماری را بگیریم، کرونا با کسی شوخی نداشته و همه را تهدید به مرگ می‌کند، باید مراقب باشیم و تنها راه مراقبت نیز رعایت توصیه‌های بهداشتی است. در همین اطراف خود ما چندین نفر مبتلا به کرونا شدند و همین امر سبب وحشت بیشترمان شده است.

-        زمانی که بسیاری از مشاغل مانند رستوران‌ها باز هستند و عروسی گرفتن در باغ‌ها نیز به راحتی در حال انجام است، ما هم مجبوریم برای حضور در عروسی و یا مجالس خرید کنیم. مدت زیادی است، کرونا بین ما مانده و مردم را خسته کرده است، که همین خستگی سبب ایجاد خطرات جبران ناپذیری می‌شود.

-       بعد از دو الی سه ماه هرکسی باشد، خسته می‌شود و ما هم خسته شده و ماسک را برداشته‌ایم. در این هوای گرم تنفس به خودی خود هم سخت است، چه برسد به اینکه ماسک روی دهانت باشد.

-       اگر مردم کمی رعایت کنند، بازار مجدداً جان خواهد گرفت.

در مترو نیز همچنان شاهد نزدن ماسک توسط بخشی از مسافران و نیز دستفروشان و دوره گردهای مترو هستیم، در حالی که در ازدحام زائدالوصفی که امروز در مترو مشاهده می‌شود، می‌بایست، بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، این امر به ویژه در مورد دستفروشان که کار آنها حضور در متروهای متعدد و برخورد با افراد مختلف و تعداد زیادی از مسافران در طول روز است، اهمیت می‌یابد. اگر اصول ایمنی رعایت نشود، اعمال محدودیت‌های جدید و یا تمدید محدودیت‌های فعلی دور از انتظار نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала