گزارش و تحلیل

پول های سرگردان از عوامل افزایش قیمت ارز

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران
علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آقای دکتر علی ربیعی سخنگوی دولت ایران درباره ی مصوبات اخیر دولت جمهوری اسلامی ایران صحبت کرد.

سخنگوی دولت ایران گفت: در نشست هیئت دولت تصویب شد که کلیه ی خارجیان مقیم کشور مشمول بیمه ی سلامت میشوند و این موضوع انسان دوستانه قطعا موجب ارتقای سطح سلامت کشور میشود، البته که خارجیان مقیم صد در صد سرانه ی خود را باید شخصا پرداخت کنند.

ایجاد زیر ساخت های لازم برای ارتقای گردشگری و همچنین گردشگری با رعایت پروتکل های بهداشتی از دیگر موضوعاتی بود که در نشست هیئت دولت بررسی شد، البته که شرایط کرونا صنعت گردشگری را در جهان دچار رکود کرده اما با این وجود بررسی این موضوع بسیار مهم و موثر بود.

موضوع بازار ارز نیز در جلسات پی در پی ستاد اقتصادی دولت مکررا بررسی شد که با تلاش بانک مرکزی و دولت، شیب قیمت ارز نزولی شده، انتظار بالا رفتن قیمت ارز با عرضه ی کم ما در بازار همچنین نرخ گذاری کاذب برخی سودجویان بر این موضوع دامن میزد، این افزایش قیمت کاذب است و بار ها ذکر شده، رسانه هایی که در خارج و بعضا در داخل بر طبل قیمت ارز میکوبیدند باعث میشدند پول های سرگردان نیز وارد بازار ارز شود و قیمت ارز رشد کند.

علی ربیعی، سخنگوی دولت - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
روسیه برای امضای تفاهم نامه در اولویت است

سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران درباره ی سفر نخست وزیر کشور عراق به ایران اظهار داشت:

ما امروز میزبان آقای الکاظمی نخست وزیر کشور عراق در ایران هستیم، سفر نخست وزیر عراق به جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت مناسبات ایران و عراق است ما با کشور عراق مناسبات فرهنگی، اقتصادی و همکاری های منطقه ای داریم، هر دو کشور در معرض تهدیدات زیست محیطی مشترک هستیم و بهبود شرایط مرز نشینان هر دو کشور برای ما اهمیت دارد، ما پیش تر هم ذکر کردیم از هر گونه پیشنهادی که موجب تنش زدایی و ایجاد مودت در کشور های منطقه شود استقبال میکنیم.

ما از میانجی گری هر کشوری که خیر خواهانه انجام شود استقبال میکنیم و بار ها گفتیم ایجاد منطقه ای آرام و عاری از تنش به نفع تمام کشور های منطقه است.

وی در ادامه افزود: ما قطعا پیگیری حقوقی مجازات تمام عاملان ترور سردار سلیمانی را ادامه خواهیم داد.

در سفر وزیر امور خارجه ی کشورمان به عراق نیز برخی از مهمترین جریانات سیاسی در عراق با دکتر ظریف صحبت کردند، ما موضوعات مشترک زیادی با عراق داریم اما در سفر دکتر ظریف و نخست وزیر عراق بررسی ترور سردار شهید موضوع مهمی بود و همچنین تروریست زدایی نیز از محور های مهم دیگر است چرا که صلح و ثبات در منطقه به نفع هر دو کشور است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала