دردسرهای استفاده از ماسک برای افراد عینکی و راهکار کاربران +ویدئو، عکس

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر مقابله با کرونا: تولید ماسک در کارخانه پرچم سازی
مقابله با کرونا: تولید ماسک در کارخانه پرچم سازی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
استفاده از ماسک برای گوینده خبر در تلویزیون دردسر ایجاد کزد!

به گزارش اسپوتنیک، ویدئویی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که دردسر استفاده از ماسک برای افراد عینکی را به تصویر می کشد. در این ویدئو، گوینده خبر در تلویزیون ملی ایران در حال اجرا و گفتن خبر بود که ماسک خود را کنار زد. 

علت این کار او بخار گرفتن شیشه عینک او و عدم دید مناسب بوده است.

View this post on Instagram

A post shared by هنرمندان ورزش اجتماعی سیاسی (@mowjonline) on

این اتفاق سبب شد تا دردسر استفاده از ماسک برای افراد عینکی عیان شود و بسیاری از کاربران با این گوینده خبر همدردی کردند. اما دیری نپایید تا کاربران راهکارهایی را برای حل این مشکل مطرح کردند تا هنگام استفاده از ماسک دیدشان مختل نشود.
View this post on Instagram

A post shared by honarmandan_clip1 (@honarmandan_clip1) on

گفته شده است که برای اینکه مانند گوینده خبر دچار بخارگرفتگی عینک نشوید، قبل از استفاده از ماسک عینک خود را ا آب و صابون بشویید. سپس آب های اضافی را بتکانید و اجازه دهید تا عینک در هوای طبیعی خشک شود.

کاربران عنوان کردند که آب و صابون موجب ایجاد لایه‌ای نازک از سورفکتانت یا مواد فعال سطحی می‌شود و در نتیجه به کاهش تنش روی سطح لنز می‌انجامد و باعث می‌شود مولکول‌های آب به طور یکنواخت پخش و به لایه‌ای شفاف تبدیل شود.

البته این روش ممکن است به اندازه کافی برای همه لنزها جواب ندهد بنابراین توصیه‌های دیگری هم وجود دارد. یکی از مهم‌ترین نکات هنگام ماسک زدن این است که ماسک را طوری بزنید که کاملا روی صورت بنشیند و منفذی باقی نماند. برای این کار بندهای ماسک را به شکل ضربدری گره بزنید. یعنی بند پایینی را بالای گوش و بند بالایی را پایین گوش ببندید.

چنین رویکردی، باعث می‌شود که ماسک صورت محکم بر روی بینی و دور حدقه چشم مهر و موم و در نتیجه مانع تهویه هوا از بالای ماسک شود. این کار در عین حال باعث ایجاد دو تهویه جانبی برای خارج شدن بازدم هوا از کنار ماسک می‌شود. گیره بینی نیز راهکار دیگری برای جلوگیری از بخارگرفتگی عینک است. می توانید با اضافه کردن یک گیره بینی که عموما در ماسک های جراحی وجود دارد، از بخار کردن عینک خود جلوگیری کنید. این گیره ها را می توانید به راحتی بر روی ماسک خود نصب کرده و از آن استفاده کنید.
وجود این گیره باعث می شود تا مسیر حرکت هوا تغییر کنید و بازدم شما با عینک تان برخوردی نداشته باشد.

 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала