آيا پشه ها ويروس کرونا را منتقل مي کنند؟

© AP Photo / James Gathanyآيا پشه ها ويروس کرونا را منتقل مي کنند؟
آيا پشه ها ويروس کرونا را منتقل مي کنند؟  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان امکان آلوده شدن به ویروس کرونا از طریق پشه ها را ارزیابی نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان امکان آلوده شده به ویروس کرونا بعد از گزیدن پشه را ارزیابی نمودند. در تحقیقات مجله نیچر آمده است که پشه نمی تواند منبع انتقال مرض به انسان گردد.

پیش از این سازمان بهداشت جهانی نیز چنین نظری را ارائه نمود و اعلام نمود که ویروس کرونا از طریق پشه ها به انسانها سرایت نمی کند.

پیش از این، کنستانتین کیتایف، حشره شناس و متخصص دی ان ای گفت: " حشرات که با ظهور بهار و تابستان در خاک روسیه (و در نقاط دیگر جهان) ظاهر می‌شوند ناقل عفونت کرونا‌ویروس نیستند."

این متخصص گفت: "چینی ها قبلاً تحقیقی را انجام داده اند كه در آن متوجه شده اند كه پشه‌ها و همچنین مگس‌ها ناقل کرونا‌ویروس نیستند. در نتیجه هیچ چیز برای ترس وجود ندارد."

همچنین یولیا لووتسوا، حشره شناس تایید کرد که جامعه علمی هیچ اطلاعی در مورد اینکه پشه ها بتوانند ناقل کرونا‌ویروس باشند بدست نیاورده است.

وی گفت: "همین مسئله را می توان به مگس ها نیز نسبت داد. می توان تصور كرد كه بیمار از بر روی دست خود عطسه می‌كند و مگس بلافاصله روی آن می نشیند و سپس به سمت شخص دیگری پرواز می شود و او را آلوده می‌كند، اما احتمال آن بسیار پایین است."

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала